از پلمب کارگاه تولیدی کالاهای تقلبی تا کشف ۲۰۰ فقره تلفن همراه

از پلمب کارگاه تولیدی کالاهای تقلبی تا کشف ۲۰۰ فقره تلفن همراه

به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

شرور سابقه دار زمین گیر شد

سرهنگ “پیام کاویانی” اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ پس از یکسری اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی محل اختفای یکی از اراذل و اوباش در محله تهرانپارس شدند.

وی با بیان اینکه پس از کسب مجوزهای قانونی، مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند؛ افزود: متهم به محض مشاهده پلیس قصد فرار داشت که با هوشیاری و سرعت عمل بالای مأموران زمین گیر شد.

رئیس پلیس امنیت پایتخت با اشاره به کشف یک قبضه سلاح غیرمجاز در این عملیات، گفت: متهم سوابق متعدد نزاع و درگیری و اخلال در نظم و امنیت عمومی را در پرونده دارد.

زندان پایان کار شرور مسلح در پایتخت

سرهنگ “پیام کاویانی ” رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی پایتخت گفت: در پی وقوع یک فقره درگیری مسلحانه و قدرت نمایی با سلاح گرم توسط یکی از اراذل و اوباش در غرب تهران، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی و تلاش بی وقفه پلیس، متهم حین پخش مواد مخدر شناسایی شد و در یک عملیات غافلگیرانه در محله “باغ فیض” که با ایجاد هیاهو و درگیری با مأموران قصد فرار از محل را داشت با اقدام به موقع مأموران عملیاتی این پلیس دستگیر و روانه زندان شد.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران با اشاره به کشف یک قبضه سلاح سرد قمه و مقدار حدود ۱۹۰ گرم مواد مخدر گفت: متهم سوابق متعدد نزاع و درگیری مسلحانه در پرونده دارد.

وی یادآور شد: متهم پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۲۰۰ فقره تلفن همراه مسروقه

سرهنگ ” جلیل موقوفه‌ای ” فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار داشت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر خرید و فروش تلفن همراه مسروقه در محله “مسعودیه” رسیدگی به موضوع و دستگیری مالخر اموال سرقتی در دستور کار مأموران کلانتری این محل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات و پی جویی های مأموران هویت و مخفیگاه مالخر اموال سرقتی شناسایی شد افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی روز گذشته تیمی از مأموران به مخفیگاه متهم اعزام و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از این محل ۲۰۰ دستگاه انواع تلفن همراه سرقتی کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ابراز داشت: متهم ۵۰ ساله که به دفعات مختلف به جرم سرقت دستگیر شده است در تحقیقات پلیسی به جرم خود و خرید و فروش تلفن همراه مسروقه از سارقان اعتراف و تحقیقات پلیسی وارد مرحله بعدی شد.

سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۸ میلیارد ریال محاسبه کردند در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

پلمب کارگاه تولیدی کالاهای تقلبی

سرهنگ ” جلیل موقوفه‌ای ” فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر تولید و فروش کالاهای اساسی غیر بهداشتی و تقلبی در محدوده “خاور شهر” تیمی از مأموران کلانتری این محل مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد خبر دریافتی صحت دارد و ۲ مالک یک کارگاه تولیدی با بسته بندی غیر مجاز به توزیع کالاهای تقلبی و غیر بهداشتی از قبیل برنج، روغن، مواد شوینده می‌پردازند اضافه کرد: متهمان با خرید برنج و روغن‌های تنظیم بازار و جمع آوری شوینده‌های تاریخ مصرف گذشته، آنها را بسته بندی جدید به نام شرکت‌های معتبر با قیمت‌های بالاتر از ارزش واقعی کالا به بازار مصرف عرضه می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری ادامه داد: با هماهنگی قضائی متهمان دستگیر و در بررسی‌های بیشتر ۲۰ تن برنج غیرمجاز، ۴ تن و ۵۰۰ کیلو پودر لباسشوئی، ۴۰۰ لیتر روغن خوراکی غیرمجاز، ۱۰۰۰ عدد شامپو تاریخ گذشته ۲ هزار عدد مایع ظرفشویی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵۰ میلیارد ریال محاسبه کرده اند و متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

از پلمپ کارگاه تولیدی کالاهای تقلبی تا کشف ۲۰۰ فقره تلفن همراه

کشف میلیاردی داروهای قاچاق از یک داروخانه

سرهنگ “نادر مرادی ” معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: با دریافت خبری مبنی بر فروش داروهای غیرمجاز و قاچاق توسط یک داروخانه در شمال تهران که باعث بروز مشکلاتی در برخی مصرف کنندگان شده بود، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه تحقیقات مأموران محل دپو داروهای قاچاق که خارج از شبکه توزیع و نظارت عرضه می‌شد در یک داروخانه در محدوده “اقدسیه” شناسایی و با هماهنگی قضائی تیمی از مأموران به آن مکان اعزام شدند و در بازرسی از محل ۲۲۰ هزار و ۴۱۶ عدد انواع داروی قاچاق کشف شد.
معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران افزود: کارشناسان ارزش داروهای مکشوفه را بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ “نادر مرادی “در پایان، مبارزه با قاچاق کالا را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس عنوان کرد و یادآور شد: پلیس از تمام ظرفیت‌های موجود برای ناامن کردن محیط برای قاچاقچیان کالا استفاده می‌کند.

منبع : مهر