از کلاهبرداری با عضویت در گروه دوست یابی تا کشف ۲۲ پرنده غیرمجاز

از کلاهبرداری با عضویت در گروه دوست یابی تا کشف ۲۲ پرنده غیرمجاز

به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف ۲۲ پرنده غیر مجاز در بزنگاه پلیس

سرهنگ پیمان لطیفی اظهار داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر فروش پرندگان ممنوعه و غیر مجاز در باغ پرندگان محله خلیج فارس رسیدگی به موضوع را تیمی از مأموران کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه مأموران سریعاً در باغ پرندگان حاظر و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند افزود: با اطلاعات بدست آمده از متهم حین گشت زنی در باغ پرندگان متهم را در حال فروش پرنده مشاهده و سریعاً وارد عمل شده و متهم دستگیر شد که در بررسی قفس حیوانات وی که به صورت ماهرانه ای با دیگر حیوانات اهلی پوشش داده بود تعداد ۲۲ پرنده غیر مجاز و ممنوعه اعم از شاهین و جغد و… کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه به خرید و فروش حیوانات ممنوعه و غیر مجاز اعتراف که حسب دستور مقام قضائی حیوانات به سازمان محیط زیست تحویل داده شد. گفتنی است کارشناسان ارزش ریالی این پرندگان را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

پایان راه ۲ موبایل قاپ در شمال تهران

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه شهروندان در شهرک قدس به روش موبایل قاپی رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس بر عهده گرفتند و گشت زنی‌های هدفمند را افزایش دادند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی ساعات تردد و مشخصات ظاهری سارقان را شناسایی کردند افزود: حین گشت زنی در شهرک قدس در نقاط جرم خیز موتورسیکلت دو ترک با همان مشخصات اعلامی را مشاهده که در حال زاغ زنی می‌باشند و در یک لحظه با غفلت شهروند گوشی تلفن وی را سرقت کرده و متواری شدند که در یک عملیات ضربتی و منسجم متهمان زمین گیر و دستگیر شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: متهمان ۲۸ و ۳۲ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی در شمال تهران و ۳۰ فقره سرقت مشابه معترف که تعدادی از مال باختگان با مراجعه به کلانتری متهمان را شناسایی کردند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به سوابق متهمان در امر سرقت و تحمل حبس در زندان در پایان خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

کالای قاچاق به مقصد نرسید

سرهنگ محمد قاسم طرهانی در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: مأموران عملیات کلانتری ۲۱۰ پایانه مسافربری شرق حین گشت زنی در پایانه و پیشگیری از سرقت، خودروی سواری سمندی را در حال بارگیری از داخل اتوبوس مشاهده و مشکوک می‌شوند.

وی با بیان اینکه مأموران برای بررسی بیشتر به خودرو مراجعه می‌کنند افزود: در مراجعه به خودرو ابتدا متهم قصد گمراه کردن مأموران را داشته و اموال در حال بارگیری را لوازم برقی معرفی کرده که در بررسی بیشتر مشخص شد تعداد ۵۰ بسته به تعداد ۱۰ هزار نخ سیگار قاچاق و خارجی پنهان کرده است که متهم اموال مشکوفه به کلانتری دلالت داده شد.

این مقام پلیسی ادامه داد: متهم ۳۶ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و توزیع سیگار خارجی در شهر تهران معترف و کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۷۰ میلیون ریال محاسبه کردند.
سرهنگ طرهانی با اشاره به سوابق متهم در این باره در پایان خاطرنشان کرد: پرونده و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

از کلاهبرداری با عضویت در گروه دوست یابی تا کشف ۲۲ پرنده غیرمجاز

سرقت پرستار خانگی از سالخوردگان با داروی بیهوشی

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی در توضیح خبر گفت: چند روز قبل مردی به پلیس تهران خبر داد از خانه پدر سالخورده اش در شمال پایتخت سرقت شده است.

وی عنوان کرد: وقتی کارگاهان پلیس آگاهی تهران در محل حاضر شدند او گفت پدرم به تنهایی در خانه اش زندگی می‌کرد. من از چند روز قبل برای مراقبت از او زنی ۳۸ ساله را که در سایت دیوار آگهی داده بود به عنوان پرستار استخدام کردم.امروز وقتی به خانه پدرم آمدم دیدم وضع خانه به هم ریخته و پدرم بیهوش شده که به اورژانس خبر دادم. بعد متوجه شدم ۸۰۰ میلیون تومان سرقت شده است که از پرستار شکایت دارم.

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: کارآگاهان پلیس با آغاز تحقیقات میدانی و انجام اقدامات اطلاعاتی خود متوجه شدند لیلا یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه ای سرقت می‌باشد.

این مقام انتظامی ادامه داد: با به دست آمدن این اطلاعات دستگیری وی در دستورکار کارآگاهان اداره هفدهم قرار گرفت که با انجام اقدامات کارآگاهی او را شناسایی و در حالی که قصد اجرای نقشه‌ای تازه داشت بازداشت کردند.

سرهنگ گودرزی گفت: در تحقیقات اولیه از سارق جوان به جرم خودش معترف شد و چهار مال باخته دیگر او را شناسایی کرده اند متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم قرار گرفت.

وی در خاتمه اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال مسروقه را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

عضویت در گروه دوست‌یابی منجر به هک تلگرام و کلاهبرداری شد

سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: یکی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری وی در تلگرام از مخاطبین وی کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: شاکی در ادامه اظهار کرد، در شبکه اجتماعی تلگرام در یک گروه دوست‌یابی عضو شدم و جهت دوستی با شخصی ارتباط گرفتم که این فرد یک برنامه برای من ارسال کرد و گفت حتماً آن را نصب کنم که در آن بیشتر با هم آشنا شویم، پس از نصب برنامه و عدم کارکرد آن متهم به حساب کاربری بنده دسترسی پیدا کرده و پس از ارتباط با مخاطبینم با ارسال شماره کارت به آنها درخواست وجه کرده است.

سرهنگ گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی‌ها فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضائی متهم در یکی از مناطق تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا پایتخت انتقال یافت.

این مقام سایبری با اشاره به افزایش تعداد شکات این پرونده در روند تحقیقات بیان داشت: مجرم پس از حضور در پلیس فتا ضمن پذیرش بزه انتسابی گفت از طریق نصب بدافزار بر روی تلفن همراه شکات به مخاطبین آنها پیام می‌دادم و با ارسال شماره کارت وجوهات را دریافت می‌کردم و در مجموع حدود ۲ میلیارد ریال کلاهبرداری کردم.

سرهنگ گودرزی به شهروندان توصیه کرد: از عضویت در کانال‌ها و گروهای ناشناس که با عناوین مختلف از قبیل دوست‌یابی قصد کلاهبرداری و انجام اعمال مجرمانه را دارند خودداری کنند و در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

منبع : مهر