استعفای قرداحی زمینه بهبود روابط با ریاض را فراهم می کند

استعفای قرداحی زمینه بهبود روابط با ریاض را فراهم می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نخست وزیر لبنان در سخنانی به استعفای وزیر اطلاع رسانی لبنان که ظهر امروز اعلام شد، پرداخت.

نجیب میقاتی در این باره گفت: استعفای قرداحی از منصب خود، پس از بحرانی که در روابط بیروت و ریاض ایجاد شد، اقدامی ضروری بود.

وی افزود: استعفای قرداحی تنها بدلیل گشودن باب جدیدی در روابط لبنان با سعودی و کشورهای حوزه خلیج (فارس) صورت گرفته است.

نخست وزیر لبنان توضیح داد: تمام تلاش مان را برای بهبود و تحکیم روابط لبنان با کشورهای عربی و خویشتن داری از ورود به هرگونه تنش عربی به کار گرفته ایم.

او در بخشی دیگر از سخنان خود درباره موضوعات داخلی لبنان گفت: دولت تدابیر ویژه‌تری را در رابطه با حفظ امنیت مرزها و مبارزه با قاچاق که به ضرر امنیت کشورهای عربی است، اتخاذ خواهد کرد.

او در پایان بار دیگر بر لزوم بهبود روابط با عربستان سعودی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و حفظ روابط بر اساس احترام متقابل و محافظت از تمامیت ارضی کشورها تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرنگار الجزیره، نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان حکم استعفای جرج قرداحی وزیر اطلاع رسانی این کشور را امضا و تقدیم کاخ ریاست جمهوری (بعبدا) کرده است.

گفتنی است که ساعاتی پیش جرج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان با اعلام رسمی استعفای خود نسبت به بهبود آینده کشورش در سایه تنش زدایی با کشورهای عربی و بهبود اوضاع معیشتی و سیاسی لبنان ابراز امیدواری کرد.

استعفای وی از سوی مقامات حزب الله و انصارالله یمن و دیگر جریانات سیاسی لبنان مورد ستایش قرار گرفته و اقدامی شجاعانه توصیف شده است.

با این حال اغلب کارشناسان سیاسی لبنان معتقدند که با عقب نشینی دولت این کشور در برابر خواست عربستان سعودی مقدمات فشار بیشتر از سوی ریاض بر کابینه میقاتی و ساختار سیاسی لبنان فراهم خواهد شد.