استفاده پیونگ یانگ از سلاح اتمی با پاسخ سهمگین سئول مواجه می‌شود

استفاده پیونگ یانگ از سلاح اتمی با پاسخ سهمگین سئول مواجه می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، یون سوک-یول، رئیس جمهور کره جنوبی پس از اینکه کره شمالی تازه‌ترین موشک‌های بالستیک خود را آزمایش کرد، به پیونگ یانگ درباره عواقب شدید آن هشدار داد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یون نوشت: اگر کره شمالی اقدام به استفاده از سلاح اتمی کند، با پاسخ قاطع و سهمگین ائتلاف آمریکا-سئول و ارتش ما مواجه خواهد شد.

رئیس جمهور کره جنوبی از همسایه خود خواست تا «برای صلح حقیقی و سعادت مشترک در شبه جزیره کره، تصمیم خود را درباره خلع سلاح هسته‌ای بگیرد.»

به گفته یون، سیاست سلاح هسته‌ای کره شمالی با ساز و کار بین‌المللی منع گسترش تسلیحات هسته‌ای منافات دارد.

وی همچنین تمایل خود را برای تقویت رزمایش‌های مشترک نظامی سئول و واشنگتن در شبه جزیره کره ابراز کرد. این در حالی است که آمریکا و کره جنوبی دیروز (جمعه) رزمایش مشترکی را با حضور ناو هواپیمابر یواس‌اس رونالد ریگان برگزار کردند. گفته می‌شود آزمایش‌های موشکی هفته گذشته پیونگ یانگ، در پاسخ به اعزام ناو هواپیمابر آمریکا در شبه جزیره کره، صورت گرفته است.

بر اساس اعلام ارتش کره جنوبی، کره شمالی بامداد شنبه موشک‌های بالستیک نامشخصی را به سمت سواحل شرقی دریای ژاپن شلیک کرد. این چهارمین پرتاب موشک بالستیک پیونگ‌یانگ در یک هفته اخیر و همزمان با افزایش تنش در شبه جزیره کره است.

منبع : مهر