استقرار حجم وسیعی از تجهیزات و خودروهای زرهی اوکراین در خرسون

استقرار حجم وسیعی از تجهیزات و خودروهای زرهی اوکراین در خرسون

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، کریل استرموسوف، معاون رئیس «اداره نظامی-غیرنظامی» منطقه خرسون، از استقرار حجم گسترده‌ای از تجهیزات و خودروهای زرهی ارتش اوکراین در مجاورت این منطقه خبر داد.

وی با انتشار ویدئویی در کانال تلگرامی خود نوشت: شمار زیادی از یگان‌های تجهیزاتی (اوکراین) در حال استقرار بوده و خودروهای زرهی و تانک‌های بسیار زیادی به منطقه منتقل شده است.

وی افزود: تخلیه غیرنظامیان به سمت ساحل شرقی رود «دنیپر» و سایر مناطق روسیه ادامه داشته و مردم شهر هنوز می‌توانند آزادانه ساحل غربی را ترک کنند.

ولادیمیر سالدو، سرپرست منطقه خرسون ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) گفته بود که شهروندان ساحل غربی رود دنیپر، به دلیل خطر وقوع سیل، به سمت ساحل شرقی تخلیه خواهند شد. مقامات موقت منطقه خرسون بر این باورند که در صورت حمله نظامی اوکراین به نیروگاه آبی کاخوفکا، سیل جاری می‌شود.

همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه اعلام کرد که ساکنان منطقه خرسون باید از مناطق جنگی خارج شوند. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مردم غیرنظامی نباید، در حملاتی که به خرسون صورت می‌گیرد، دچار آسیب شوند.

خرسون، یکی از ۴ منطقه‌ای از اوکراین است که پس از یک همه پرسی به روسیه الحاق شد. همه پرسی برای پیوستن ۴ منطقه لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون در شرق اوکراین به روسیه اوایل مهر برگزار شد و پس از رأی موافق اکثریت شرکت‌کنندگان در این همه پرسی، مناطق مذکور درخواست رسمی خود را برای پیوستن به روسیه ارائه کردند و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در حکمی رسماً این مناطق را به خاک روسیه الحاق کرد.

منبع : مهر