استکبار در قالب تروریسم در پی تخریب رابطه ایران و همسایگان است

استکبار در قالب تروریسم در پی تخریب رابطه ایران و همسایگان است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی امروز (پنج ‌شنبه ۱۸ فروردین ماه) درباره جنایت اخیر در حرم امام رضا (ع)، اظهار داشت: این حادثه، یک عملیات تروریستی شنیع بود که علیه سه تن از افراد مجاهد، پرتلاش و خدمتگزار مردم اتفاق افتاد که به شدت آن را محکوم می‌کنیم.

وی بیان کرد: شهادت این شهید بزرگوار را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم و بستگان این شهید، تبریک و تسلیت عرض می کنیم و برای دو مجروح دیگر این حادثه، آرزوی سلامتی عاجل داریم.

وزیر کشور تصریح کرد: این واقعه که بسیار واقعه زشت، تلخ و تروریستی بود، نشان از آن دارد که دشمن به دنبال ترویج تروریسم در منطقه است. تروریسم منطقه ای و تکفیری، زاییده نگاه استکباری است و آنها داعش و گروه تروریستی دیگر را ایجاد کرده‌اند.

وحیدی تاکید کرد: آبشخور جریان فکری این گروه های تروریستی به شکل مستقیم یا غیرمستقیم همان جریان استکبار است.

وی درباره تلاش دشمن برای اختلاف افکنی بین مردم ایران و افغانستان، گفت: بهترین جوانان افغانستان در مقابله با جریان تکفیری، جان خود را از دست داده اند.

رئیس شورای امنیت کشور ادامه داد: این حادثه تروریستی به جایگاه ملت افغانستان شائبه ای وارد نمی کند. مردم ایران و افغانستان از یک سابقه تاریخی و تمدنی مشترک برخوردارند اما دشمنان تلاش دارند که رابطه ایران و کشورهای همسایه را مخدوش کنند. دشمن در پی آن است که ایران هراسی را در افغانستان و افغانستان هراسی را در ایران رواج دهند اما حتما موفق نخواهند شد.

وی با یادآوری اینکه همه جریانات متعهد اهل سنت و افغانستانی این جنایت تروریستی را محکوم کرده‌اند، گفت: ما قدردانی می کنیم و انتظار این است همه کسانی که حرفشان شنیده می شود، این ماجرا را محکوم کنند و وارد مبارزه جدی با این جریانات شوند.

وزیر کشور تصریح کرد: البته از کشورهای غربی و آمریکایی ها انتظار نداریم این حادثه را محکوم کنند چرا که خودشان موجد این جریانات هستند. اساسا همین محکوم نکردنشان هم نشان از خط فکری آنها است.

منبع : مهر