اشرف: تغییر زمان مسابقات مهیا نبود/ رقابتها برای ما درآمد داشت

اشرف: تغییر زمان مسابقات مهیا نبود/ رقابتها برای ما درآمد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، کاپ یک قایقرانی روئینگ آسیا با حضور ورزشکاران ۴ کشور هند، ایران، پاکستان و عراق از روز جمعه ۱۸ شهریورماه در دریاچه آزادی تهران آغاز و امروز یکشنبه ۲۰ شهریورماه با معرفی برترین ها در مسافت ۵۰۰ متر به کار خود پایان داد. در این رقابت‌ها ورزشکاران در دو بخش مواد ۵۰۰ و هزار متر تکنفره و دو نفره زنان و مردان و در قایق‌های سبک وزن و سنگین وزن مسابقه دادند که در هر ۱۲ ماده این رویداد نمایندگان ایران قهرمان شدند.

به همین واسطه پس از پایان این رقابتها مقرر شد تا علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران پیرامون این رویداد و موفقیت های قایقرانان دراگون بت و آبهای آرام در مسابقات قهرمانی جهان توضیحاتی را ارائه دهد.

نشست خبری رئیس فدراسیون قایقرانی در حالی برگزار شد که علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون به دلیل حضور در یک جلسه اضطراری، در این نشست حاضر نشد.

کتایون اشرف نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی و مسئول برگزاری کاپ آسیایی روئینگ در این نشست، اظهار داشت: با توجه به شرایط قهرمانی جهان اکثر کشورها علاقه‌ای به حضور نداشتند اما در نهایت با استقبال خوبی روبه‌رو شدیم و هند، پاکستان و عراق راهی مسابقات شدند. ایران جزء سه کشور اول رویینگ قاره آسیاست و از کشورمان دو تیم باشگاهی در این مسابقات حاضر شدند. این دیدارها فرصت خوبی بود تا ملی‌پوشان در قالب این دو تیم با همدیگر رقابت کنند. در کنار مسابقات ما میزبان ۵ داور بین‌المللی هم بودیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «کادر فنی و قایقرانان نسبت به زمان برگزاری مسابقات منتقد بودند و اعتقاد داشتند باید در زمان مناسب تری برگزار می‌شد؟»، هم گفت: انتخاب زمان با ما نبود و زمان را دبیر کنفدراسیون روئینگ آسیا به ما اعلام کرد و محدوده تغییر زمان تنها دو تا سه روز بود. برخی کشورها ترجیح دادند در قهرمانی جهان شرکت کنند و ما هم شرایط تغییر این مسابقات را نداشتیم.

اشرف در پاسخ به این سوال که «آیا به جای صرف این هزینه بهتر نبود این مبلغ برای تیم‌های ملی هزینه می‌شد؟»، خاطرنشان کرد: ما هزینه زیادی برای برگزاری این مسابقات نکردیم. البته اگر قرار بود هزینه زیاد انجام شود اهم و فی الاهم می کردیم.

وی ادامه داد: حضور این تیم ها برای ما ارزش داشت چون دیدگاه آنها باید نسبت به ایران تغییر کند و اگر کشورها فرصت حضور در کشورمان را نداشته باشند، دیدگاه آنها تغییر نمی کند. این ورزشکاران با حضورشان سفیرانی برای آنها خواهد بود.

نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی بیان داشت: حضور داوران خارجی هم در این رقابت ها یک فرصت خوب بود، چرا که ما در حالت عادی تنها یک داور را به رقابت های بین المللی اعزام می‌کنیم اما این فرصت ایجاد شد که در کنار حضور ۵ داور خارجی در ایران ۱۰ نفر از داوران ما آموزش ببینند و بعلاوه اگر ایران میزبان نبود ما تنها یک قایقران را اعزام می‌کردیم اما الان ۱۵ ورزشکار ما شرکت کردند. در مجموع باید بگویم باید با جهان تعامل داشته باشیم.

رضا صابونچی، دبیر فدراسیون قایقرانی، در غیاب سهرابیان در جمع خبرنگاران حاضر شد. وی در ابتدا اظهار داشت: این مسابقات منبع درآمد است و هزینه هتل، غذا و اجاره قایق را پرداخت می کنند. در مجموع این میزبانی برای ما آورده مالی داشت.

وی در خصوص موضوعاتی که در خصوص شرایط کسب مدال طلای جوانان در مسابقات قهرمانی جهان دراگون بوت هم توضیحاتی ارائه داد و گفت: فدراسیون جهانی آبهای آرام به دراگون بوت ورود کرده و تغییراتی را در برگزاری این رویدادها داده اند. همه کشورها برای حضور در مسابقات اقبال نشان دادند تا در این مسابقات ۱۵ کشور حاضر شوند.

دبیر فدراسیون قایقرانی در ادامه تصریح کرد: در مسابقات جوانان قهرمانی جهان ۴ تیم حضور داشتند که در روز مسابقه دو تیم انصراف دادند و تیم اوکراین هم از خط خارج شد و ایران به مدال طلا دست یافت. در هر صورت بچه‌های ما تلاش کردند و نباید زحمت آنها نادیده گرفته شود.

منبع : مهر