اعتبارات لازم برای مرمت قلعه پرتغالی‌ها اختصاص پیدا می‌کند

اعتبارات لازم برای مرمت قلعه پرتغالی‌ها اختصاص پیدا می‌کند

بیژن نوباوه وطن در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جزیره هرمز بیش از ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده است که واقعاً قابل تقدیر است.

وی با اشاره با سفر برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: برای بررسی مسائل و چالش‌های فرهنگی و گردشگری جزیره هرمز با حضور جمعی از اعضای کمیسیون در جزیره هرمز حاضر شدیم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که اولین شهید دانش‌آموز کشور از جزیره هرمز برخواسته بود، ابراز داشت: تمام مردان جزیره در زمان دفاع مقدس به جبهه رفتند و باعث غرور آفرینی برای ایران شدند.

نوباوه‌وطن با اشاره به برنامه‌های بازدید از جزیره هرمز، گفت: پس از حضور در گلزار شهدا از یک اقامت‌گاه بوم گردی بازدید به عمل آمد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد مشوق‌های گردشگری مناسب برای جذب سرمایه‌گذار، تصریح کرد: انتقال آب و برق به مکان‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری که عمدتاً در خارج از شهر هستند از جمله مشوق‌هایی است که حاکمیت باید برای توسعه منطقه و جذب سرمایه‌گذار در نظر بگیرد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که باید برای توسعه گردشگری از ظرفیت‌های تمام وزارت‌خانه‌ها استفاده کرد، خاطرنشان کرد: موضوع گردشگری یکی از موضوعات چند وجهی کشور است که باید با همکاری تمام نهادهای حاکمیتی محقق شود. یکی از مشوق‌هایی که از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای جذب سرمایه‌گذار در نظر گرفته می شود واگذاری زمین به سرمایه‌گذار است.

نوباه‌وطن ابراز داشت: در بازدیدی که اعضای کمیسیون فرهنگی از قلعه پرتغالی‌ها داشتند، بر لزوم تزریق اعتبارات برای نگه‌داری و مرمت این اثر باستانی تاکید شد.

وی ضمن مخالفت با بازسازی قلعه پرتغالی‌ها، گفت: باید مانند تمام دنیا بتوان قدمت این اثر را حفظ کرد و به نمایش گذاشت نه اینکه اقدام به نوسازی و بازسازی این اثر تاریخی گرفته شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که قلعه پرتغالی‌ها می‌تواند در جذب گردشگر موثر باشد، بیان داشت: این قلعه نماد اقتدار و ایستادگی مردم ایران به خصوص خطه جنوب کشور است.

منبع : مهر