اعزام بیش از ۲۵ هزار زائر خانه خدا در ۱۵ روز نخست عملیات حج

اعزام بیش از ۲۵ هزار زائر خانه خدا در ۱۵ روز نخست عملیات حج

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد حبیب‌الهی مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اعزام ۲۵ هزار و ۳۵ زائر خانه خدا در ۱۵ روز نخست عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ خبر داد.

حبیب‌الهی در این خصوص اظهار کرد: از ۳ خرداد تا ۱۷ خردادماه، ۱۰۷ پرواز از ۱۱ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها به سرزمین وحی انجام شده است.

وی افزود: از تعداد پروازهای انجام شده به کشور عربستان، ۸۲ پرواز به مدینه منوره و ۲۵ پرواز به جده انجام شده است.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها ضمن اشاره به پروازهای روز گذشته، گفت: در تاریخ ۱۶ خرداد، شاهد اعزام دو هزار و ۳۴۶ زائر خانه خدا از فرودگاه‌های بیرجند، مشهد، شیراز و ارومیه بودیم. این در حالی است که بیشترین پرواز متعلق به فرودگاه شیراز با ۳ پرواز بود.

حبیب‌الهی با بیان اینکه از قبل از آغاز عملیات حج تمتع هماهنگی‌های لازم میان عوامل حج برقرار بوده است، تصریح کرد: از تجربیات سال‌های گذشته نهایت بهره را برده‌ایم و تمامی دستگاه‌های دخیل در این عملیات خداپسندانه، فقط به رضایت الهی و زائران خانه خدا اندیشیده‌اند.

وی تأکید کرد: در طول عملیات حج تمتع، هیچ خللی در پروازهای روزانه و عبوری ایجاد نشده و تمامی کارکنان شرکت فرودگاه‌ها در بخش‌های مختلف با ایثار و تعهد مثال زدنی خود، پای کار مردم ایستاده‌اند.

این مقام مسئول درباره عملیات اربعین نیز عنوان کرد: با هماهنگی معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی جلسات مربوط به این عملیات بزرگ نیز آغاز و شرح وظایف تمامی دستگاه‌های مربوطه مشخص شده است.

در همین راستا شرکت فرودگاه‌ها با تخصیص اعتبارات لازم و بهره گیری از تجارب گذشته، عملیاتی در خور شأن زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را رقم خواهد زد.