اعضای یک هیأت کُردی با «هادی العامری» و«نوری المالکی» دیدار کردند

اعضای یک هیأت کُردی با «هادی العامری» و«نوری المالکی» دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، اعضای یک هیأت کُردی که به «بغداد» سفر کرده اند با رهبران ائتلاف‌های «دولت قانون» و «فتح» دیدار و گفتگو کردند. اعضای هیأت کردی در جریان نشست مذکور با «هادی العامری» و «نوری المالکی» در خصوص تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمانی گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود که محمد الحلبوسی رئیس ائتلاف تقدم و خمیس الخنجر رئیس ائتلاف عزم هم به منظور دیدار با مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان وارد اربیل شده‌اند.

پیشتر «عائد الهلالی» عضو هیئت هماهنگی شیعیان عراق از برخی جزئیات نشست اعضای این هیئت در منزل «نوری المالکی» پرده برداشت. وی گفت: نشست روز گذشته در منزل نوری المالکی با حضور اعضای هیئت هماهنگی در خصوص بررسی موضوع ائتلاف با جریان صدر و قبل از جلسه روز یک شنبه پارلمان برگزار شد.

این عضو هیئت هماهنگی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی شخصیت‌ها نیز به نجف رفتند تا با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر ملاقات کرده و در خصوص نزدیکی دیدگاه‌های دو طرف (جریان صدر و هیئت هماهنگی) رایزنی کنند.

الهلالی همچنین افزود: نشست‌ها ادامه خواهد یافت تا اینکه توافق نهایی اعلام شود، چرا که عدم تحقق آن به ضرر بیت شیعی است. چندی پیش «برهم صالح» رئیس جمهور عراق با صدور فرمانی موعد برگزاری اولین جلسه پارلمان جدید این کشور را تعیین کرد.

برهم صالح با صدور این فرمان، روز ۹ ژانویه سال آتی میلادی (۱۹ دی ماه) را به عنوان تاریخ برگزاری اولین جلسه پارلمان جدید عراق تعیین کرد. در فرمان رئیس جمهور عراق آمده بود که مُسن‌ترین فرد در میان نمایندگان حاضر در پارلمان، ریاست سِنی جلسه را برعهده خواهد داشت. گروه‌های سیاسی عراق در شرایطی که به زمان برگزاری اولین جلسه پارلمان نزدیک می‌شوند، تلاش‌های خود را برای رایزنی و ائتلاف با گروه‌های همسو با خود آغاز کرده‌اند.

در همین ارتباط، جنبش «عصائب اهل الحق» عراق اخیراً اعلام کرده است: «هیئت هماهنگی شیعی و مقتدی صدر به منظور تشکیل فراکسیون اکثریت در پارلمان به نقاط مشترکی رسیده‌اند. امیدواریم که به زودی و به منظور نهایی کردن توافقات نشستی میان هیئت هماهنگی و مقتدی صدر در نجف برگزار شود».

منبع : مهر