افتتاح ۱۴ پروژه حوزه سلامت در سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی

افتتاح ۱۴ پروژه حوزه سلامت در سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهمن نقی پور روز یک شنبه در نشست مشترک با نمایندگان شورای اسلامی استان، پروژه‌های عمرانی بخش سلامت آذربایجان شرقی را بسیار متنوع و مهم خواند و با اشاره به اینکه لیست پروژه‌های عمرانی ناقص با درصدهای پیشرفت متفاوت احصا شده است، افزود: در این خصوص مطالبه شدید و جدی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داریم.

به گفته وی در این رابطه قول اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در جریان سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به آذربایجان شرقی گرفته شده است.

نقی پور ادامه داد: اعتباری نیز مازاد بر این اعتبار برای پروژه‌های شهرستان‌ها در حال مصوب شدن است که امیدواریم تا سال ۱۴۰۲ شاهد تحول عظیم در حوزه پروژه‌های استانی و خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه باشیم.

وی اضافه کرد: برای بیمارستان یک هزار تختخوابی تبریز نیز جذب اعتبار خوبی طی سال جاری داریم و باید متوجه باشیم که با افتتاح فاز اول این مرکز درمانی مهم، علاوه بر کلانشهر تبریز و سایر شهرهای آذربایجان شرقی، سایر استان‌های همجوار نیز از خدمات آن برخوردار خواهند شد.

نقی پور یادآور شد: با وجود شرایط سخت اقتصادی و با حمایت ویژه مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعتباری نیز برای پرداخت بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز اختصاص داده شده است.

وی به توسعه خدمات بهداشتی درمانی در مناطق کم برخوردار تاکید کرد و گفت: اولویت اساسی و اصلی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تخصیص اعتبارات، مناطق محروم و کم برخوردار است و در این رابطه تاکنون اقدامات مؤثری به انجام رسیده است.

نقی پور با بیان اینکه حدود ۲۴ هزار نفر در بدنه دانشگاه علوم پزشکی تبریز فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در دوران همه گیری کرونا شاهد از خود گذشتگی کادر بهداشت و درمان استان بودیم و امروز به منظور ارائه خدمات مطلوب به مردم شریف استان نیازمند همراهی همه ادارات، نهادها و سازمان‌ها هستیم.

وی تحقق برنامه‌های حوزه بهداشت را در گرو همراهی مردم با دانشگاه علوم پزشکی دانست و افزود: در حوزه بهداشت اگر می‌خواهیم به موفقیت ویژه ای دست یابیم و شاهد شکوفایی و ارتقای این بخش باشیم باید مردم دست به دست هم داده و همکاری لازم را با برنامه‌های این بخش داشته باشند.

وی ادامه داد: تمام تیم‌های دانشگاهی با نیت خدمت در اختیار مردم هستند تا عدالت اجتماعی در حوزه سلامت رعایت شود و سعی خواهیم کرد بی عدالتی‌ها را رفع کنیم.

نقی پور ادامه داد: در حوزه بهداشت، تغذیه، روش و سبک زندگی، سلامت روان، ورزش، نشاط و تفریح و مسائلی همچون قند خون، فشار خون، بحث جمعیتی و پیری جمعیت به شدت نیازمند همراهی مردم هستیم و پاسخگویی به مردم و مسئولین بالادستی از وظایف ماست و ما باید در حل مشکلات شفاف سازی کنیم و ضمن عمل به جهاد تبیین در رفع مشکلات، پشتیبان هم باشیم.

منبع : مهر