افزایش سهمیه های ایران در بازیهای جهانی/تعویق دوباره قهرمانی آسیا

افزایش سهمیه های ایران در بازیهای جهانی/تعویق دوباره قهرمانی آسیا

به گزارش خبرنگار مهر، بازی‌های جهانی موسوم به «World Games» دهه دوم تیرماه به میزبانی آمریکا در بیرمنگام برگزار خواهد شد و مبارزات کاراته نیز طی روزهای ۱۷ و ۱۸ تیرماه انجام خواهد شد. تیم ملی کشور با ۵ نماینده در این رقابتها حاضر خواهد شد.

در حالی که پیش از این نام چهار کاراته کای ایرانی در لیست اعلام شده فدراسیون جهانی برای حضور در این رقابتها حضور داشت، در جدیدترین اعلام فدراسیون جهانی با اضافه شدن نام سارا بهمن یار به این لیست اضافه شده تا کاراته ایران با ۵ نماینده راهی آمریکا شود.

با این وجود ذبیح الله پورشیب در وزن ۸۴- کیلوگرم، سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ کیلوگرم، بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم، حمیده عباسعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم و سارا بهمنیار در وزن ۵۵- کیلوگرم در این رقابتها حضور خواهند داشت.

خبر دیگر از کاراته اینکه با اعلام فدراسیون کاراته آسیا رقابت‌های قهرمانی قاره کهن که قرار بود طی روزهای ۲۹ تیر الی ۲ مرداد برگزار گردد که به دلیل نزدیکی به مسابقات دوره قبلی این مسابقات در سال ۲۰۲۱ و درخواست ازبکستان به عنوان میزبان، این رقابت‌ها به تعویق افتاد. قرار است مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ در تاریخ ۲۷ الی ۳۱ جولای ۲۰۲۲ (۵ الی ۹ مرداد ۱۴۰۱) برگزار شود.

این برای دومین بار است که تاریخ برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی اسیا دستخوش تغییرات می‌شود. اولین بار قرار بود این رقابت‌ها ۲۲ الی ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شود، ولی بهمن ماه سال گذشته اعلام شد این مسابقات ۲۹ تیر تا دوم مرداد ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. حالا نیز اعلام شده رقابت‌های کاراته قهرمانی اسیا ۵ الی ۹ مرداد ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

منبع : مهر