افزایش سوانح رانندگی مرگبار در شهریور

افزایش سوانح رانندگی مرگبار در شهریور

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، علی‌رغم کاهش تلفات تصادفات در سالهای اخیر، در نیمه نخست سال جاری با رشد تلفات تصادفات در کشور مواجه بودیم به نحویکه هر ماه شاهد افزایش این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

مطابق این گزارش در نیمه نخست سال جاری هشت هزار و ۶۴۴ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با آمار تلفات هفت هزار و 889 نفر بود، 9.6 درصد بیشتر شده است.

از کل تلفات تصادفات در نیمه نخست امسال، 6 هزار و 946 نفر مرد و یک هزار و 698 نفر زن بودند.

همچنین در این مدت استانهای فارس با ۶۸۷، تهران با ۵۸۲ و خراسان رضوی با ۵۷۶ فوتی بیشترین و استانهای ایلام با ۶۹، قم با ۱۱۸ و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۱۹ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته‌اند.

مرگ بیش از ۱۶۰۰ نفر در تصادفات شهریور

اما در نیمه نخست سال جاری بیشترین تعداد تلفات حوادث رانندگی در شهریور ماه ثبت شده است، در این ماه یک هزار و 618 نفر (یک هزار و 310 مرد و 308 زن) در تصادفات جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 3.9 درصد داشته است که این امر می‌تواند ناشی از کاهش محدودیتها، کاهش میزان رعایت پروتکلها و افزایش سفرها باشد.

در این ماه ۳۱ هزار و ۹۷۶ مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۵۹۰ نفر مرد و هشت هزار و ۳۸۶ نفر زن بودند. آمار مصدومان شهریور ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹.۳ درصد بیشتر شده است.

افزایش ۹ درصدی مراجعه مصدومان تصادفات

از نظر آماری بعد از نزاع، مصدومان تصادفات بیشترین حجم مراجعین سازمان را به خود اختصاص می‌دهند. در نیمه نخست امسال تعداد ارجاع مصدومان 9.1 درصد از سال قبل بیشتر شده، در این مدت 159 هزار و 924 نفر مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 117 هزار و 598 نفر مرد و 42 هزار و 326 نفر زن بودند.

چند نکته برای مراجعه مصدومان

هموطنان عزیز در زمان مراجعه برای معاینه و بررسی صدمات ناشی از تصادفات توجه داشته باشند که با توجه به عدم ارائه خدمات مراقبتی درمانی توسط سازمان پزشکی قانونی، تمام مصدومان، مخصوصاً افراد نیازمند دریافت خدمات درمانی ضروری، لازم است قبل از مراجعه به پزشکی قانونی به مراکز درمانی اعم از اورژانس یا بیمارستان مراجعه کنند تا اقدامات درمانی لازم برای آنها صورت گیرد.

داشتن زخم باز و ظاهر خون‌آلود تأثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد و آنچه که مبنای صدور نظریه کارشناسی درباره جراحات است نوع جراحات و برخی خصوصیات آن خواهد بود که تمیز بودن موضع به بررسی دقیق‌تر آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی کمک مؤثری می‌کند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم