افزایش شهرهای آبی کرونایی در گیلان/ ۲۷ بیمار جدید بستری شدند

افزایش شهرهای آبی کرونایی در گیلان/ ۲۷ بیمار جدید بستری شدند

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر به آخرین رنگ بندی کرونایی شهرها اشاره و اظهار کرد: تعداد شهرستان‌های آبی استان گیلان با کاهش بیماران بستری کرونایی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ شهرستان گیلان در وضعیت آبی قرار دارند، گفت: شش شهرستان رودبار، رودسر، شفت، لنگرود، ماسال و سیاهکل نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه هیچکدام از شهرستان گیلان قرمز و یا نارنجی نیستند، افزود: روند کاهش بیماران کرونایی ادامه داشته و در حال حاضر تعداد مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های گیلان ثابت است.

وی در ادامه با اشاره به بستری ۶۲ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان اضافه کرد: در شبانه روز گذشته نیز ۲۷ بیمار جدید کرونایی پذیرش و بستری شدند.

مهرابیان به بستری شش بیمار بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان اشاره و بیان کرد: ۲۷ بیمار نیز در شبانه روز گذشته بهبود یافته و از بیمارستان‌های ترخیص شده‌اند.

وی تأکید کرد: همچنان با توجه به سرد شدن هوا و احتمال افزایش تعداد بیماران کرونایی شهروندان باید از عادی انگاری پرهیز کرده و توصیه‌های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان یاد آورشد: واکسیناسیون و تزریق دُزهای سوم و یادآور نیز سطح ایمنی جامعه را افزایش می‌دهد از این بیش از ۲۲۰ پایگاه واکسیناسیون در سراسر استان برای تزریق واکسن کرونا به شهروندان فعال است.

منبع : مهر