افزایش پایگاه های واکسیناسیون گیلان با لغو شرایط سنی

افزایش پایگاه های واکسیناسیون گیلان با لغو شرایط سنی

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ثبت نام آنلاین نوبت دهی مطابق واکسن موجود در پایگاه‌های واکسیناسیون است، افزود: متأسفانه برخی از شهروندان بدون ثبت نام آنلاین به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در راستای تکریم و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان واکسیناسیون این افراد انجام می‌شود، اضافه کرد: قطعاً این روند سبب ایجاد تجمع در مراکز واکسیناسیون می‌شود.

مهرابیان با اشاره به اینکه پیش از این ۲۹۶ پایگاه تزریق واکسن در گیلان فعال بوده است، ادامه داد: با عمومی شدن واکسیناسیون در گیلان این مراکز به ۴۴۷ پایگاه افزایش یافت.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۱ پایگاه واکسن در شهر رشت قرار دارد، افزود: شهروندان برای واکسیناسیون باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کرده و وقت بگیرند و پیامک مراجعه دریافت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به آمادگی برای افزایش شیفت کاری مراکز واکسیناسیون در استان استان، گفت: پیش بینی‌های لازم در این زمینه انجام شده و در صورت نیاز اجرایی می‌شود.

وی با تأکید بر وجود ظرفیت‌های بالای در شبکه بهداشت و درمان، افزود: از ظرفیت مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت استفاده می‌شود و بر اساس نیازهای روز از این ظرفیت‌های بهره گیری می‌شود.

مهرابیان با بیان اینکه مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان گیلان و همچنین سایر مسئولان به دنبال جذب سهمیه بیشتری از واکسن برای استان هستند، گفت: تسریع روند واکسیناسیون سطح بیشتری از شهروندان گیلانی را در برابر کرونا ایمن می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مجموع بستری‌های کرونایی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان گیلان ۴۹۴ بیمار است، ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۷۱ بیمار جدید نیازمند به بستری در مراکز درمانی پذیرش شده‌اند و این نشان دهنده فعالیت کرونا در استان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با بیان اینکه ۹۲ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، گفت: روز گذشته ۱۱ بیمار دیگر نیز به این بخش منتقل شدند و ۸۹ بیمار کرونایی نیز در شرایط بد قرار دارند.

منبع : مهر