افزایش ۱۹ درصدی ترانزیت کالا در کشور/ ۶میلیون تُن کالا ترانزیت شد

افزایش ۱۹ درصدی ترانزیت کالا در کشور/ ۶میلیون تُن کالا ترانزیت شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا شهرکی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از پایانه مرزی آستارا اظهار کرد کرد: نشستی با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان و فرماندار آستارا با رویکرد ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقل در حوزه پایانه مرزی، پسگرانه و موضوع راه‌های ارتباطی از پایانه ترکیبی به پسگرانه و پایانه مرزی نیز برگزار شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه برای اجرای سریع‌تر و بهتر تصمیمات ملی نیاز است که هماهنگی‌هایی در سطح استان انجام شود، افزود: با توجه به نگاه ویژه‌ای که در سطح ملی برای ارتقای زیرساخت‌ها در کریدور شمال-جنوب وجود دارد، تلاش شد تا مصوبات و تنگناهایی که برای اجرا وجود دارد، در این سفر مرور شود و به نوعی با همفکری شرایط هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌هایی که در این زمینه مسئول هستند، شکل گیرد.

شهرکی با اشاره به توجه جدی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای برای تأمین منابع از ابتدای سال جاری گفت: منتظر هستیم تا به محض اینکه برای طرح‌های توسعه به ویژه در بحث پسگرانه زمین مناسب در اختیار و مالکیت این سازمان قرار بگیرد، پروژه پسگرانه را آغاز کنیم.

وی به عملیات ایجاد پایانه ترکیبی در حوزه ریلی و همچنین بحث ایجاد پایانه مرزی با زیرساخت‌های مناسب اشاره کرد و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌هایی که از یک سال گذشته انجام شده است، امید می‌رود شاهد اتفاقات خوب تا پایان سال باشیم تا اجرای این عملیات را مردم ببینند و ما هم تلاش خواهیم کرد با تأمین اعتبار مورد نیاز، پروژه‌ها را در زمان‌بندی پیش‌بینی شده به جلو ببریم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از ترانزیت نزدیک به ۶ میلیون تن کالا در هفت ماهه سال جاری خبر داد و گفت: این آمار رشدی نزدیک به ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته داشته است که نویدبخش روزهای خوبی برای کشور است.

وی ادامه داد: رشد و ارتقا در این حوزه با توجه به رویکرد دولت جدید در ارتقای همکاری با کشورهای همسایه و منطقه و توجهی که به حضور در سازمان‌های منطقه‌ای و به نوعی استفاده از ظرفیت تجارت منطقه‌ای دارد و تسهیلگری که در این حوزه قرار است انجام بشود چه در بخش تأمین زیرساخت‌ها و چه در اصلاح و بهبود فرآیندها لازمه کار است.

شهرکی با قدردانی از مسئولان استان گیلان گفت: اراده قوی در این استان شکل گرفته است و امید می‌رود این اراده قوی در کنار توجهی که همه مسئولان در سطح ملی دارند، بسیاری از گره‌ها و تنگناهایی که در مسیر هر کار اجرایی هست، به سرعت مرتفع کند و شاهد شکوفایی این مرز به عنوان یکی از مبادی ورودی و خروجی مجاز رسمی کشور در کریدور شمال-جنوب باشیم.

منبع : مهر