افزایش ۶۰ درصدی ماموریت های امدادی هلال احمر

افزایش ۶۰ درصدی ماموریت های امدادی هلال احمر

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند، در بازدید از پایگاه‌های جاده‌های هلال احمر در گفت و گو با شبکه خبر افزود: تمام امدادگران و نجات گران هلال احمر در حالت آماده باش کامل هستند.

وی با اشاره به اینکه امدادگران در روزهای اخیر در حال خدمت رسانی به مسافران بودند، تصریح کرد: پایگاه‌های ثابت هلال احمر در اکثر جاده‌ها وجود دارد و در جاده‌هایی که پایگاه‌های ثابت نبود هم با راه اندازی پایگاه‌های سیار توانستیم عملیات امداد را در آن جاده‌ها احیا کنیم تا با پوشش سیار خدمت رسانی به هم وطنان کامل شود.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: عملیات امداد و نجات در ۵ روز ابتدایی تعطیلات نوروز در مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین حوادث ترافیکی هم ۲۶ درصد افزایش یافته است.

کولیوند با اشاره به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، اظهار داشت: ایستگاه‌ها و کمپ‌های هلال احمر در ۳۰ کیلومتری شهرها ایجاد شده است تا رانندگان در این مکان‌ها توقف کوتاهی داشته باشند و خستگی بگیرند و با احتیاط بیشتری به سفر ادامه دهند.

وی با اشاره به وضعیت استخدام امدادگران در هلال احمر تصریح کرد: غالب امدادگران افراد تحصیل کرده هستند که با ایثار خود در حال خدمت رسانی هستند. سعی داریم وضعیت معیشتی آنها را به ثبات بهتری برسانیم و پیگیر وضعیت استخدامی آنها هستیم.

منبع : مهر