الکاظمی در نشست پنج‌جانبه سران عرب در مصر شرکت می‌کند

الکاظمی در نشست پنج‌جانبه سران عرب در مصر شرکت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه عراقی موازین نیوز، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز دوشنبه برای شرکت در نشستی با حضور مقامات مصر، اردن، امارات و بحرین به قاهره سفر می کند.

بنابراین گزارش، در این نشست که در شهر العلمین مصر برگزار می شود، علاوه بر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، مقامات ارشد چهار کشور اردن، امارات، بحرین و مصر نیز حضور دارند.

منابع عراقی، بررسی آخرین تغییر و تحولات سیاسی در صحنه عراق را از جمله موضوعات این نشست پنج جانبه توصیف کرده اند.

وبگاه اسکای نیوز عربی نیز امروز در این باره گزارش داد: نشست پنج جانبه مقامات مصر، امارات، بحرین، اردن و عراق امروز دوشنبه در شهر العلمین مصر برگزار می شود.

این نشست به دعوت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در راستای افزایش همکاری ها و هماهنگی ها میان کشورهای عربی منطقه و با هدف مقابله به چالش های منطقه ای و بین المللی برگزار می شود.

روز گذشته (یکشنبه) محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات برای شرکت در این نشست وارد مصر شد. همچنین تلویزیون رسمی اردن از مشارکت عبدالله دوم شاه اردن در این نشست خبر داده است.

بنابراین گزارش، تداوم پیامدهای ناشی از جنگ اوکراین بر کشورهای عربی به ویژه در بخش انرژی و غذایی، مساله فلسطین، شرایط عراق، سوریه، لیبی و یمن و ادامه بحران سد النهضه از جمله موضوعات مهم این نشست است.

منبع : مهر