الکترونیکی شدن ۹۵ درصد ابلاغ‌ها در قوه قضاییه

الکترونیکی شدن ۹۵ درصد ابلاغ‌ها در قوه قضاییه

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای عصر پنجشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان قزوین اظهار کرد: اگر معتقدیم در جنگ اقتصادی هستیم باید ابزار لازم و مناسب را برای سربازان و افسران این جنگ که در خط مقدم هستند تدارک ببینیم.

وی افزود: با کمک هر سه قوه باید زمینه‌ای فراهم شود تا تهیه یک مجوز ساده برای تولید کنندگان با پیچ و خم اداری ما روبرو نشود و اگر کسانی در صدور مجوز تعلل می‌کنند باید برخورد با آنها در اولویت قرار بگیرد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در مورد تسهیل در امور صادرات و واردات نیز مشکلاتی وجود دارد که باید با کمک و تلاش همگانی موانع آن برطرف شود.

وی بیان کرد: با تشکیل کارگروه‌هایی اختلاف‌های بخش صنعت با بانک و یا دستگاه‌هایی مثل مالیات رفع شود تا به محض بروز مشکل، برای فعالان این عرصه پرونده قضائی تشکیل نشود.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی و نخبگان این عرصه در قالب کارگروه‌ها برای رفع اختلاف پیش از پرونده سازی استفاده شود.

وی با اشاره به تسهیل خدمات رسانی به مردم در بستر قوه قضائیه هوشمند تصریح کرد: تا به امروز ۹۵ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود اما هوشمند سازی قوه قضائیه نیازمند تأمین اعتبار و تکمیل زیرساخت‌ها است و امیدواریم با کمک مجلس و قوه مجریه این مشکلات رفع شود.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: بسیاری از مشکلات امروز کشور با همین قوانین موجود و همدلی بین مردم و مسئولین قابل رفع است.

منبع : مهر