اما و اگرهای انتخاب تیم ملی کشتی برای جدال ستاره‌ها در آمریکا

اما و اگرهای انتخاب تیم ملی کشتی برای جدال ستاره‌ها در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر، روز ۲۱ مهرماه بود که سایت فدراسیون کشتی آمریکا از دعوت رسمی متولیان کشتی این کشور از تیم ملی ایران خیز داد و حتی زمان برگزاری دیدار تیم‌های کشتی آزاد ایران و آمریکا را اعلام کرد.

بر این اساس مقرر شد دیدار دوستانه بین تیم‌های ایران و آمریکا روز ۲۳ بهمن ماه امسال در آرلینگتون دالاس در ایالت تگزاس برگزار شود.

هر چند متولیان فدراسیون کشتی کشورمان این موضوع را تایید و ابراز تمایل کردند تا چنین مصافی بیین تیم‌های ایران و آمریکا برگزار شود اما هنوز هیچ تصمیمی در خصوص نفرات اعزامی اتخاذ نشده است.

این در حالیست که متولیان کشتی آمریکا بیش از هر چیز علاقه دارند میزبان حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع باشند تا جدال ستاره‌های ایرانی با دیوید تیلور، جی دن کاکس و گیبل استیوسون در اوزان ۸۶، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم، تنور این جدال دوستانه را گرم‌تر کند.

به عنوان مثال «ریچ بندر» مدیر اجرای کشتی آمریکا و یکی از چهره‌های شناخته شده برای اهالی کشتی ایران پیش از این در خصوص این مسابقه اعلام کرده بود: کشتی فراتر از سیاست است و هیچ چیز بهتر از این رقابت دوستانه بین کشتی ایران و آمریکا نیست. این دو کشور بهترین کشورهای کشتی آزاد جهان هستند و ما خوشحالیم تیم آمریکا فرصتی پیدا کرده تا با یکی از قوی‌ترین تیم‌های کشتی جهان کشتی مبارزه کند.

به هر حال قرار است علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و پژمان درستکار و محسن کاوه به عنوان سرمربی و مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد به زودی نشست ویژه ای را در این خصوص برگزار کنند و قطعیت این سفر و همچنین ترکیب آزادکاران اعزامی مشخص شود. البته کادر فنی تیم ملی همچنان معتقد است همه چیز مشروط به وضعیت روحی، جسمی، آمادگی فنی ملی‌پوشان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های کشتی آزاد ایران و آمریکا پیش از این هم سابقه رویارویی دوستانه با یکدیگر را دارند و دو مصاف قبلی آنها در میدان تایمز نیویورک و ایستگاه مرکزی راه‌آهن این شهر با استقبال زیادی روبرو شد.

منبع : مهر