امتناع برزیل از حضور در تورنمنت بین‌المللی والیبال نشسته ایران

امتناع برزیل از حضور در تورنمنت بین‌المللی والیبال نشسته ایران

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی والیبال نشسته که برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی پارالمپیک آماده می شود، مهرماه برگزارکننده یک تورنمنت بین المللی است.

در همین راستا از برزیل و آلمان که دو تیم حاضر در فهرست مسابقات قهرمانی جهان هستند، دعوت شد تا در این تورنمنت بین المللی شرکت داشته باشند. برزیلی ها به دعوت ایران پاسخ منفی ندادند اما تا به امروز پاسخ مثبتی هم نداشته اند تا بر اساس آن، مسئولان برگزارکننده تورنمنت اقدام لازم برای صدور ویزای آنها را انجام دهند.

عراق هم شرایط مشابه برزیل دارد. این تیم البته در مسابقات قهرمانی جهان شرکت ندارد اما جزو تیم هایی بود که از آن برای شرکت در تورنمنت بین المللی تهران دعوت شد. عراق هم تا به امروز واکنشی مبنی بر شرکت در این رویداد نداشته است.

با توجه به فاصله زمانی باقی مانده تا زمان برگزاری تورنمنت بین المللی والیبال نشسته تهران، بعید است این دو تیم برنامه ای برای سفر به ایران و شرکت در این تورنمنت داشته باشند.

تورنمنت بین المللی والیبال نشسته تهران طی روزهای ۲۰ تا ۲۵ مهرماه برگزار می شود. آلمان و قزاقستان همراه با تیم ملی والیبال نشسته، تیم «ب» و تیم جوانان شرکت کنندگان دراین تورنمنت هستند.

ملی پوشان والیبال نشسته ایران بعد از شرکت در این تورنمنت تمرینات شان را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان ادامه می دهند. این رقابت ها ۱۳ تا ۲۰ آبان ماه (۴ تا ۱۱ نوامبر) به میزبانی بوسنی برگزار می شود.

بوسنی، کرواسی، ژاپن، رواندا، برزیل، مصر، قزاقستان، صربستان، کانادا، آلمان، هلند، اوکراین، چین، ایران، لهستان و آمریکا تیم های شرکت کننده در بخش مردان این رقابت ها هستند.

دو تیم برتر مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان صاحب سهمیه پارالمپیک می شوند. ایران به عنوان مدافع قهرمانی در این رویداد شرکت خواهد داشت.

منبع : مهر