امت اسلامی امکانات و توان مقابله با دشمنان را در اختیار دارد

امت اسلامی امکانات و توان مقابله با دشمنان را در اختیار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، «شمس الدین شرف الدین» مفتی یمن در کنفرانس سالیانه علمای یمن که با حضور شماری از شخصیت‌ها و مقامات دینی جهان اسلام تحت عنوان» «مسائل امت اسلامی، نگرانی‌ها و انتظارات» در صنعا برگزار شد، گفت: وظیفه علما مقابله با تجاوز و اشغالگری بیگانگان در یمن است. وظیفه علماست که با غارت و چپاول برنامه ریزی شده و سازمان یافته منابع و ثروت‌های یمن توسط متجاوزان مقابله کنند.

مفتی یمن در ادامه سخنرانی خود افزود: علمای اسلامی نباید مسئولیت و وظیفه خود را به شرح برخی مسائل فقهی محدود کنند، بلکه باید با منکرات و طغیانگری علیه امت اسلامی مقابله کنند. برخی علما برگزاری مراسم جشن میلاد پیامبر (ص) را حرام می‌دانند در حالی که از مسابقه حکومت‌ها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و گشوده شدن کشورها به روی پایگاه‌های آمریکایی چشم پوشی می‌کنند.

وی تصریح کرد: سکوت علمای دینی در مقابل تجاوز و محاصره علیه یمن و غارت ثروت‌های آن به ویژه با توجه به مشکلات انسانی موجود، اشتباه بزرگی است. امت ما توانمندی‌ها و امکانات مقابله با دشمنان را در اختیار دارد و ما باید آن را تقویت کنیم.

شمس الدین شرف الدین در پایان گفت: از جمله پیام‌های رژه‌های عظیم نظامی اخیر در یمن این است که فرزندان امت می‌توانند اقداماتی را که انجام آن به نظرشان سخت بوده است، هر چند در شرایط دشوار انجام دهند.

منبع : مهر