امضای تفاهمنامه ورزشی کمیته ملی المپیک ایران با عراق

امضای تفاهمنامه ورزشی کمیته ملی المپیک ایران با عراق

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، این تفاهمنامه همکاری ورزشی در چهار محور اصلی بر پایه برگزاری اردوهای مشترک، تبادل مربی و ورزشکار، برگزاری کلاس‌های آموزشی در دو کشور و فراهم کردن همکاری‌های سه جانبه بین فدراسیون‌های ورزشی مورد درخواست عراق، فدراسیون‌های ورزشی مورد درخواست ایران با محوریت کمیته ملی المپیک کشور میزبان از سوی روسای کمیته ملی المپیک ایران و عراق به امضا رسید.

این تفاهمنامه ورزشی پس از سفر سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک ایران به عراق و بازدید از اماکن ورزشی این کشور و در خاتمه نشست با رعد حمودی رئیس کمیته ملی المپیک این کشور به امضا طرفین رسید.

رعد حمودی ضمن تشکر از قبول دعوت و حضور صالحی امیری و هیئت همراه به کشور عراق گفت: ما دو کشور دوست و برادر هستیم که می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های خود شاهد رشد هر چه بیشتر ورزش در هردو کشور باشیم و امیدوارم که کمیته‌های ملی المپیک دو کشور در راستای پیاده سازی بندها و مفاد تفاهم نامه تمام تلاش خود را به کار ببندند.

وی تصریح کرد: ایران در برخی رشته‌های ورزشی جزو قدرتهای جهانی محسوب شده و می‌تواند کمک بسزایی در رشد و ارتقا ورزش عراق داشته باشد و تبادل مربی و برگزاری اردوهای مشترک تاثیر بسزایی در این زمینه دارد.

در ادامه رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در نشست با حمودی رئیس کمیته ملی المپیک عراق گفت: کشور عراق دوست و برادر ماست و آقای حمودی همانند برادری عزیز و قابل احترام برای رشد ورزش عراق بسیار دلسوزانه فعالیت می‌کند. همین عشق و علاقه به رشد ورزش کشور برادر، ما را بر آن داشت تا بیش از پیش به فکر حمایت و همکاری در بسیاری از زمینه‌های ورزشی باشیم.

وی افزود: شب گذشته کاراته ما در ازبکستان در رده‌های پایه قهرمان آسیا شد. همچنین اخیراً وزنه برداری ما نایب قهرمان جهان شده است. کشتی ما نیز جایگاه جهانی و المپیکی دارد که البته ارتباط بسیار خوبی نیز با فدراسیون عراق دارد و آنها هم اکنون برای برپایی اردوی مشترک در بغداد هستند.

رئیس کمیته المپیک ایران ادامه داد: تیراندازی، والیبال و بسکتبال ما و در بسیاری دیگر از رشته‌ها پتانسیل لازم را برای کمک و همراهی با ورزش عراق را دارد و هدف از حضورمان در اینجا آشنایی با ظرفیت‌های شما بود تا با کمک و همکاری هم به امید خدا در بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی تاثیر این مشارکت را ببینید.

صالحی امیری تصریح کرد: علاوه بر حضوری موفق در بازی‌های آسیایی هانگژو و کشورهای اسلامی، برای چهارمی آسیا هدف‌گذاری کرده‌ایم. همچنین برای بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ هم جهش خوبی طراحی کرده‌ایم و بدون هیچ ملاحظه‌ای از همین امروز آماده همکاری با ورزش عراق هستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: اینجا (عراق) خانه ما است، آرمانهای قلبی ما اینجا هستند و ایران هم خانه شماست ورزش نزدیکی و برادری می‌آورد و اگر آمادگی داشته باشید ظرف یکی دو ماه آینده می‌توانیم میزبان مقامات ورزش عراق، کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون‌های شما باشیم تا تبادل‌های دو جانبه فنی بین رشته‌های مورد نظر صورت گیرد. از یک ماه آینده برای اجرای تفاهمنامه ورزشی بین دو کشور و بنا بر درخواست فدراسیون‌های ورزشی طرفین آماده هر نوع همکاری هستیم بخصوص که محجبه بودن ورزشکاران دختر عراقی نیز امکان برگزاری دیدارها و اردوهای مشترک را برای تیم‌های ملی بانوان دو کشور فراهم می‌آورد.

صالحی امیری در پایان گفت: همچنین دوره‌های آموزشی خاصی در آکادمی ملی المپیک که اخیراً جزو ۱۲ آکادمی برتر دنیا شده است داریم و می‌توانیم دوره‌های مختلف پیشرفته مدیریت ورزش، مربیگری پیشرفته و دوره‌های پیشرفته علمی و نظری برای سرپرستان و مدیران ورزشی زیر نظر بهترین اساتید برایتان برگزار کنیم.

منبع : مهر