امیرعبداللهیان خواستار آزادی فوری حمید نوری شهروند ایرانی شد

امیرعبداللهیان خواستار آزادی فوری حمید نوری شهروند ایرانی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز سه شنبه در گفتگوی تلفنی با خانم آن لینده وزیر امور خارجه سوئد، در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه و مهم ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سوابق طولانی روابط دو کشور اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران به توسعه مناسبات با اروپا از جمله سوئد توجه دارد. هر دو طرف باید تلاش کنیم تا روابط دو کشور در زمینه‌های تجاری و اقتصادی بیش از گذشته شکوفا شود.

امیرعبداللهیان تأکید کرد، نقشه راه همکاری‌های دو کشور ترسیم شده و با شما موافقم که باید برای اجرایی و عملیاتی شدن این برنامه اقدام جدی و مشترک صورت گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر لزوم توجه هر دو طرف بر رفع سوء تفاهمات و موضوعاتی که برای توسعه مناسبات دوجانبه مانع ایجاد کرده است، تأکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان بیان داشت، روابط دیرینه دو کشور نباید تحت تأثیر تبلیغات و اقدامات بی پایه و اساس یک گروهک تروریستی که سوابق جنایت های آن علیه ملت ایران بر همگان روشن است، قرار بگیرد.

امیرعبداللهیان خواستار آزادی فوری حمید نوری شهروند ایرانی که با اتهامات کاملاً بی اساس گروهک تروریستی منافقین در بازداشت به سر می‌برد شد.

طرفین در این خصوص به تفصیل مذاکره کردند.

وزیر امور خارجه سوئد نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به روابط تاریخی دو کشور اظهار داشت، روابط با جمهوری اسلامی ایران برای سوئد از ارزش بالایی برخوردار است و معتقدیم ایران نقش به سزایی در صلح و ثبات منطقه دارد.

خانم آن لینده با اشاره به تلاش های گروهک منافقین برای تأثیر گذاری بر دادگاه آقای حمید نوری، شهروند ایرانی که به اتهامات بی اساس در سوئد مورد محاکمه قرار گرفته است، اظهار داشت، دولت و سیستم قضایی سوئد تحت تأثیر تبلیغات این گروه قرار نخواهد گرفت.

منبع : مهر