انتخابی جام جهانی 2022| پرتغال با غلبه بر شگفتی‌ساز، بار سفر به قطر را بست/ صعود یاران لواندوفسکی به جام جهانی

انتخابی جام جهانی 2022| پرتغال با غلبه بر شگفتی‌ساز، بار سفر به قطر را بست/ صعود یاران لواندوفسکی به جام جهانی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرحله پایانی پلی‌آف انتخابی جام جهانی 2022 قطر در قاره اروپا، شب گذشته (سه‌شنبه) با دو دیدار پیگیری شد.

تیم ملی پرتغال که با غلبه بر ترکیه به دور نهایی پلی‌آف رسیده بود، در ورزشگاه دراگائو مقابل مقدونیه شمالی صف‌آرایی کرد و با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد. برونو فرناندس در دقایق 32 و 65 برای سلسائوی اروپا گلزنی کرد تا یاران کریستیانو رونالدو به جام جهانی قطر صعود کنند. مقدونیه شمالی در مرحله قبل از سد ایتالیا، قهرمان یورو 2020 گذشته بود که در خاک پرتغال نتوانست شگفتی دیگری خلق کند.

 

در دیدار همزمان، لهستان در خانه خود برابر سوئد به میدان رفت و با برتری ۲ بر صفر، صعود خود را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطعی کرد. روبرت لواندوفسکی در دقیقه ۵۰ از روی نقطه پنالتی و پیوتر زیلینسکی در دقیقه ۷۳ دروازه سوئد را گشودند تا زلاتان ابراهیموویچ همانند محمد صلاح، جایی در میان بازیکنان حاضر در جام جهانی نداشته باشد.

دیگر بازی پلی‌آف قاره اروپا به تقابل ولز با برنده دیدار اسکاتلند و اوکراین مربوط می‌شود که حمله روسیه به اوکراین سبب تعویق بازی تیم ملی این کشور برابر اسکاتلند شد. این مسابقه در ماه ژوئن سال 2022 (نیمه دوم خرداد تا اوایل تیر 1401) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم