انتقاد تند پیشکسوت استقلال از تاج/ لطفا معرفت را به حراج نگذارید!

انتقاد تند پیشکسوت استقلال از تاج/ لطفا معرفت را به حراج نگذارید!

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی تاج درحالی پس از اعلام رای مارک ویلموتس اکثر تقصیرها را گردن مسعود سلطانی فر وزیر وقت ورزش و جوانان انداخت که این موضوع با واکنش منفی یکی از پیشکسوتان فوتبال ایران مواجه شد.

اصغر حاجیلو در این باره گفت: «اینکه چون حالا وزیر حضور ندارد و همه مشکلات را تقصیر او بیندازیم، خالی از معرفت و شجاعت است. در قرارداد ویلموتس فدراسیون متولی بوده و اصلا فرض را بر این می‌گذاریم که وزیر این موضوع را به آنها ابلاغ کرده است؛ پس آقای تاج نقش شما به عنوان رئیس فدراسیون چه بوده است؟ اینگونه که شما آبروی جایگاه رییس فدراسیون را از بین برده‌اید! مثال فنی آن این است که یک سرمربی از بازیکن سفارشی استفاده می‌کند و پس از اینکه نتیجه نگرفت و مورد انتفاد واقع شد، بگوید این بازیکن سفارش مدیر تیم بوده است. 1س مسئولیت شما چه می‌شود؟ می‌توانستید قبول نکنید.»

سرپرست سابق تیم ملی از جایگاه بالای ریاست فدراسیون گفت: «جالب است بدانید که در دنیا به دو نفر لقب پرزیدنت داده‌اند؛ یکی رئیس جمهور و دیگری رئیس فدراسیون فوتبال. فدراسیون فوتبال یک سازمان جداگانه است که نهاد قدرتمندی محسوب می‌شود. یادم می‌آید پس از سرنگونی صدام، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور به اردن پناه برد. ما هم آنجا بودیم و هرچه عراقی‌ها نامه می‌زدند که این فرد با صدام بوده و دیگر صلاحیت ریاست را ندارد، ‌AFC قبول نمی‌کرد؛ تا جایی که نامه‌ها را به اردن می‌فرستادند و پس از اینکه او تایید می‌کرد، به کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستاده می‌شد.

وی ادامه داد: این قدرت یک رئیس فدراسیون را نشان می‌دهد اما آقای تاج! شما از چه چیزی می‌ترسیدید که آن زمان وزیر ورزش را به عنوان مسبب قرارداد معرفی نکردید؟ من قصد تطهیر سلطانی فر را ندارم و حتی یک چای هم با وی نخورده‌ام اما شما در بدترین زمان ممکن معرفت را به حراج گذاشتید و حالا که او نیست،‌ مشکلات را گردنش می‌اندازید. اگر شجاعت داشتید، همان زمان این چیزها را می‌گفتید تا مردم متوجه شوند. آن زمان که رانت وزارت و اشخاص سیاسی بوده، استفاده کردید و حالا وزیر بد شد؟ بازهم می‌گویم که من قصد دفاع از سلطانی فر را ندارم اما این عادلانه نیست که اینگونه پشت سر آدم‌هایی که حالا از قدرت دور شده‌اند صحبت کنید.»

حاجیلو در پایان گفت: «آن شبی که ایشان گفت من حرفی نمی‌زنم تا وکلای ویلموتس بهانه به دست نیاورند، متوجه شدم ایشان عادت دارد هرچه در ذهنش دارد را به زبان بیاورد. آدم‌ها باید اول فکر کنند و بعد حرف بزنند اما ایشان اول حرف می‌زند، بعد فکر می‌کند! تاج سالیان طولانی است که در فوتبال است و من به همراه ناصرخان حجازی در ذوب آهن با ایشان کار کردیم اما ایشان می‌گوید ما نهمین مربی برتر جهان را آوردیم! وقتی این حرف را شنیدم، واقعا جا خوردم. این از همان دلایلی است که می‌گویم انسان باید اول فکر کند و بعد حرف بزند.»

منبع : مهر