انتقاد رئیس اسکار از خود/ در پاسخ به سیلی ویل اسمیت کافی‌ نبودیم

انتقاد رئیس اسکار از خود/ در پاسخ به سیلی ویل اسمیت کافی‌ نبودیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جانت یانگ رئیس آکادمی علوم و هنرهای تصویری متحرک در مراسم نهار نامزدهای اسکار ۲۰۲۳ اعتراف کرد در پاسخ به ماجرای سیلی زدن ویل اسمیت به کریس راک در مراسم سال پیش، در قد و اندازه‌های لازم ظاهر نشدند.

یانگ به نامزدهای امسال گفت: مطمئنم به خاطر دارید که چه رویداد بی‌سابقه‌ای را تجربه کردیم. آنچه روی صحنه رخ داد کاملا غیرقابل قبول بود و پاسخی که ما به آن دادیم هم کافی نبود. ما از این ماجرا یاد گرفتیم که آکادمی باید در موارد خاص کاملا شفاف و پاسخگو عمل کند و به ویژه در موارد بحرانی باید برای حمایت از صنعت سینما سریع، دلسوزانه و قاطع وارد عمل شد. شما نباید در آینده انتظاری کمتر از این از ما داشته باشید.

سیلی اسمیت به کریس راک در پاسخ به شوخی وی با سر بی‌موی همسرش رخ داد و در ادامه مراسم ویل اسمیت اسکار بهترین بازیگر مرد را برای بازی در «شاه ریچارد» دریافت کرد.

در حالی که مراسم اسکار اواخر مارس بود، این بازیگر یکم آوریل از آکادمی استعفا کرد و نوشت: به اعتماد آکادمی خیانت کردم و دیگر نامزدها و برندگان را از جشن گرفتن موفقیتشان و تجلیل کارهای فوق العاده‌شان محروم کردم. از این بابت دل‌شکسته‌ام.

اما هنوز چند روز دیگر طول کشید تا آکادمی اعلام کند عضویت اسمیت را لغو می‌کند و وی را به مدت ۱۰ سال از حضور در مراسم آکادمی محروم می‌سازد.

آکادمی در بیانیه‌اش که ۸ آوریل منتشر شد، تاکید کرد که به اندازه کافی در مراسم اسکار واکنش نشان نداده و افزود: ما کوتاه آمدیم چون برای رویدادهای غیرمنتظره آمادگی نداشتیم.