انتقاد سرمربی تیم ملی تنیس روی میز از وضعیت لژیونرها/ مصیبت هستند

انتقاد سرمربی تیم ملی تنیس روی میز از وضعیت لژیونرها/ مصیبت هستند

جمیل لطف الله نسبی در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه اردوی تی ملی تنیس روی میز برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان که از حدود ۱۰ روز پیش در بابل آغاز شده بود روز گذشته به پایان رسید، در مورد دیگر برنامه های پیش بینی شده تا زمان اعزام به محل برگزاری رقابت ها در چین توضیح داد.

وی گفت: خوشبختانه بازیکنان در شرایط خوبی قرار دارند. به لحاظ فنی از آمادگی قابل قبولی برخوردار هستند و از نظر روحی هم شرایط لازم برای شرکت در مسابقات جهانی را دارا هستند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با بیان اینکه در مجموع اردوی برگزار شده در بابل رضایت بخش بود، یادآور شد: چهارم مهرماه زمان اعزام ملی پوشان به محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در چین است. از طرفی سه نفر از اعضای تیم ملی (نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی) باید در مسابقات کانتندر عمان شرکت کنند. بر همین اساس درخواست داده ایم تا از ۲۰ شهریورماه دور جدید تمرینات تیم ملی آغاز شود و تا زمان اعزام ادامه داشته باشد.

لطف الله نسبی تاکید کرد: فاصله در نظر گرفته شده برای آغاز دور جدید تمرینات تیم ملی هم برای استراحت دادن به اردونشینان است و هم در نظر گرفته حضور سه نفر از ملی پوشان در مسابقات عمان؛ اگرچه در جریان تمرینات پیش رو هم دو نفر را در اختیار نداریم. امیرحسین هدایی۲۰ شهریورماه یعنی دقیقا همزمان با آغاز اردوی تیم ملی باید عازم فرانسه شود تا تیم جدیدش را در یکی دو بازی همراهی کند. طبق قراردادی که هدایی منعقد کرده او دو هفته قبل از آغاز مسابقات باید در ترکیب تیمش قرار بگیرد. هدایی ۲۷ شهریورماه باز می گردد.

وی تصریح کرد: نوشاد عالمیان احتمالا چند روزی غایب خواهد بود. یکی از هم تیمی های او در تیم باشگاهی اش (فرانسه) آسیب دیده است و نوشاد باید برای یک بازی به فرانسه سفر کند تا در ترکیب قرار بگیرد. بنابراین دور نهایی اردو که متصل به زمان اعزام است با غیبت چند روزه این دو نفر برگزار می شود در حالیکه هر دو از ملی پوشان اعزامی به مسابقات جهانی هستند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با انتقاد از این شرایط گفت: در کل خیلی از مواقع برنامه های پیش بینی شده به خاطر لژیونرها و غیبت آنها در ایران مختل می شود. یا مجبور هستیم بر اساس برنامه لژیونرها که تعدادشان کم هم نیست برای تیم ملی برنامه ریزی کنیم یا اینکه اردو را بدون حضور آنها برگزار کنیم که اصلا نتیجه بخش نیست.

لطف الله نسبی با تاکید بر اینکه لژیونرها و این شرایط شان مصیبت شده است، گفت: اینکه لژیونرها را همیشه در اختیار نداریم معضل بزرگ است. طبیعی است که دریافتی بهتر یکی از دلایل اصلی بازیکنان برای لژیونر شد است. کاش این شرایط مهیا می شد که در داخل کشور باشگاهی بازیکنان لژیونر را با مبلغی حتی کمتر از میزان دریافتی آنها در خارج از کشور به خدمت بگیرند. اینگونه بازیکنان از نظر مالی خسارت زیادی نمی بینند و می توانند همزمان در اختیار تیم ملی هم باشند.

وی افزود: این خواست خود بچه ها هم است. البته که حضور در لیگ های دیگر کشورها از نظر فنی و کسب تجربه برای شان خیلی مفید است اما راضی هستند که در ایران بمانند و به ارتقای لیگ خودمان کمک کنند و همزمان در اردوی تیم ملی هم شرکت کنند اگر دریافتی مناسبی داشته باشند. در واقع موضوع دریافتی معضل اصلی آنهاست.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: در هر صورت فعلا با این شرایط تیم را برای مسابقات قهرمانی جهان آماده می کنیم.این رقابت ها با شیوه جدید برگزار می شود. در دوره پیش مسابقات تیمی قهرمانی جهان ایران برای نخستین بار به دسته اول صعود کرد اما بعد از آن مسابقات از حالت دسته بندی خارج شد. در هر صورت رویدادی در پیش داریم که با شیوه برگزاری آن آشنا نیستیم.

منبع : مهر