انتقاد نایب قهرمان بازی‌های پاراآسیایی از شرایط کاری

انتقاد نایب قهرمان بازی‌های پاراآسیایی از شرایط کاری

به گزارش خبرنگار مهر، هرمز سیدی یکی از مدال آوران تیم اعزامی پارادوومیدانی ایران به بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی بود. این ملی پوش در رقابت های پرتاب وزنه با رکورد ۴۸ متر و ۲۸ سانتی متر به مدال نقره دست یافت. وی در مسابقات جهانی همان سال که به میزبانی تونس برگزار شد هم در کلاس F۳۷ صاحب مدال شد.

سیدی این روزها دغدغه مسابقات جهانی و آسیایی پیش رو را دارد در حالیکه به خاطر شرایط کاری فرصت زیادی برای پیگیری تمریناتش ندارد. همین مسئله انتقاد این ملی پوش را موجب شده و اینکه چرا باید با وجود مدال آوری، وعده هایی که برای استخدام قهرمانان داده می شود و تحصیلاتی که دارد با این شرایط مواجه باشد.

هومن سیدی در تماس با خبرنگار مهر با اشاره به رقابت های پیش روی پارادوومیدانی ایران گفت: بهمن ماه مسابقات بین المللی فزاع برگزار می شود که تیم ایران هم مثل همیشه در آن شرکت دارد. سال آینده هم مسابقات جهانی ژاپن برگزار می شود و بعد از آن هم بازی های پاراآسیایی ۲۰۲۲ چین را داریم. مثل همیشه مصمم به حضور در این رویدادها هستم اما شرایط لازم برای تمرین و آماده سازی را ندارم.

این ملی پوش پارادوومیدانی با بیان اینکه در کلاس خودم رکوردار کشور هستم و تحصیلاتم را هم تا کارشناسی ارشد حسابداری ادامه داده ام، خاطرنشان کرد: با این حال تا چندماه پیش منبع درآمدی مشخصی نداشتم و همین مسئله برایم مشکلات زیادی ایجاد کرده بود. به همین دلیل اقدام کردم تا از آئین نامه استخدام قهرمانان برای ایجاد فرصت شغلی مناسبی استفاده کنم اما در این راه با مسائل دیگری مواجه شدم.

انتقاد نایب قهرمان بازی‌های پاراآسیایی از شرایط کاری

وی ادامه داد: پیش از نوروز ۱۴۰۰ از طریق وزارت ورزش پیگیر این شدم که به واسطه مدال هایی که دارم از مزایای آئین نامه استخدام قهرمانان استفاده کنم اما در پاسخ به من گفتند که در مورد جانبازان و معلولان این موضوع شامل فرزندان‌شان می شود. در حالیکه شنیده ام این آئین نامه اصلاح شده است اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. از طرفی وقتی هنوز به مشکل خود من رسیدگی نشده چرا باید استخدام فرزندِ نداشته من مورد توجه باشد.

سیدی تاکید کرد: در هر صورت وقتی از وزارت ورزش ناامید شدم، موضوع کار و استخدامم را از طریق استانداری کرمانشاه پیگری کرد. در دیداری که با استاندار داشتم خیلی صریح و شفاف گفتم که منبع درآمدی ندارم و نیازمند حمایت هستم. وی نامه ای خطاب به پتروشیمی اسلام آباد در اختیار من گذاشت که در آن موضوع پیگیری کار من و استخدامم را مطرح کرده بود. حتی خطاب به مشاور خود (بهرام نژاد) هم پیگیری موضوع را مورد تاکید قرار داد.

نایب قهرمان مسابقات بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ در پرتاب نیزه با بیان اینکه این موضوع هم اما به هیچ نتیجه ای نرسید، خاطرنشان کرد: مشاور استاندار بعد از چند جلسه پیگیری خیلی رک و پوسکنده به من گفت که اصلا چنین جایی وجود دارد، سرکار هستم و اصلا استخدام نمی شوم.

وی تصریح کرد: شرایط زندگی و اینکه هیچ منبع درآمدی نداشتم اجازه نداد که ناامید شوم. پیگیری هایم منجر به این شد که از طریق یکی از اعضای شورای شهر کرمانشاه در شهرداری استخدام شدم اما به عنوان نگهبان طوریکه روزها مسئول رسیدگی به فضای سبز هستم و شب ها هم باید نگهبانی بدهم!

سیدی با بیان اینکه ۶ – ۵ ماه از این شرایط کاری اش می گذرد، گفت: نگهبانی هم یک شغل است اما چرا ورزشکاری که مدال آسیایی و جهانی دارد و تحصیل کرده هم است باید چنین حرفه ای داشته باشد که فرصت تمرین را هم از او بگیرد.

این ملی پوش پارادوومیدانی که می گوید که از سال ۲۰۱۵ وارد این رشته شده و چهار سال از عضویتش در تیم ملی می گذرد، گفت: حریفان من در ناز و نعمت مشغول تمرین هستند اما من حالاکه تا حدی به مشکل مالی‌ام را آن هم با نگهبانی برطرف کرده ام دغدغه تمرین دارم. شرایط کاری‌ام به گونه ای است که فرصتی برای تمرین ندارم.

انتقاد نایب قهرمان بازی‌های پاراآسیایی از شرایط کاری

عکسی که هرمز سیدی از شرایط کاری خود در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده است

وی گفت: با نگهبانی و کسب در آمد از این راه مشکلی ندارم اما حداقل درخواستم این است که در زمان ساعت اداری مشغول به کار باشم تا عصرها بتوانم تمرین داشته باشم. اگر شرایط تمرینی من مساعد باشد، قطعا از حضور در هر رویدادی مدال می گیرم.

پرتابگر نیزه پارادوومیدانی ایران در پاسخ به اینکه «چرا در بازی های پارالمپیک حضور نداشته است؟»، رقابت های پرتاب نیزه در پارالمپیک برگزار نمی شد. با این حال من در رقابت های انتخابی پرتاب دیسک که تخصصی در آن نداشتم، شرکت کردم اما موفق به کسب سهمیه نشدم.

هرمز سیدی در پایان گفت: از چند کشور پیشنهاد دارم اما عشق به وطن اجازه نمی دهد به آنها پاسخی بدهم. درخواستم از مسئولان این است که شرایط را برای تمرین من مهیا کنند.

منبع : مهر