انجام ۶۵ هزار ماموریت اورژانس/انتقال ۳۱ هزار نفر به مراکز درمانی

انجام ۶۵ هزار ماموریت اورژانس/انتقال ۳۱ هزار نفر به مراکز درمانی

مجتبی خالدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آمار مراجعه بیماران و ارائه خدمات به مسافران نوروزی در طرح سلامت ١۴٠١ گفت: بر اساس گزارش‌های اورژانس از ٢۵ اسفند ماه تا ساعت ٢۴ روز گذشته ٢ هزار و ١٣۶ نفر به ایستگاه‌های سلامت نوروزی مراجعه کردند.

وی ادامه داد: ٣١ هزار و ۴٠٩ نفر بیمار و مصدوم توسط اورژانس پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شدند.

خالدی در خصوص تعداد مأموریت‌های موتورلانس اورژانس کشور گفت: ۶ هزار و ٧٩١ مأموریت موتورلانس در طرح سلامت نوروزی انجام شده است. همچنین ۴٢ مأموریت نیز از سوی اتوبوس آمبولانس‌ها و ۴٢ مأموریت از سوی اورژانس هوایی صورت گرفته است. در مجموع ۶۵ هزار و ۴٢١ مأموریت توسط خودروهای امدادی اورژانس ١١۵ انجام شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ۶٨٧ هزار و ۶٩ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند گفت: ١۴۵ هزار و ٩۵٣ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند. بر اساس گزارش‌ها در طرح سلامت نوروزی ١۴ هزار و ۶٢٩ جراحی اورژانسی نیز انجام شده است.

وی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی گفت: ۶٩ هزار و ١۵٣ بازدید از این مراکز صورت گرفته است.

خالدی ادامه داد: ۶ هزار و ٩٠٣ مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی به مراجع قضائی معرفی شدند. هزار و ٢۶۶ مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی نیز پلمب شدند.

منبع : مهر