انواع خدمات اینترنت پرسرعت خانگی و سازمانی

انواع خدمات اینترنت پرسرعت خانگی و سازمانی

امروزه انتخاب و خرید بهترین سرویس اینترنتی برای استفاده سازمانی و خانگی جزو اولویت‌ها است. شما برای انتخاب سرویس اینترنتی خانگی یا سازمانی باید چندین فاکتور را مدنظر قرار دهید. به عنوان مثال، کیفیت، سرعت، پایداری در اتصال، امنیت، وقفه کمتر، پینگ پایین و قیمت مناسب از فاکتور‌هایی است که مورد توجه افرادی قرار می‌گیرد که قصد خرید سرویس اینترنتی را دارند. شما می‌توانید با درنظر گرفتن احتیاجات‌تان، یکی از سرویس‌های اینترنت پرسرعت خانگی یا سازمانی را سفارش دهید. در این مطلب، همه آنچه باید درباره اینترنت پرسرعت خانگی و سازمانی بدانید را برای شما تهیه کرده‌ایم تا راحت‌تر در زمینه انتخاب بهترین گزینه تصمیم بگیرید.

اینترنت پرسرعت خانگی

آیا قصد خرید اینترنت پرسرعت خانگی را دارید و نمی‌دانید که کدام سرویس اینترنت را انتخاب کنید؟ بهترین گزینه برای اینترنت خانگی، سرویس اینترنتی TD-LTE است. سرویس اینترنت TD-LTE را می‌توان فناوری نسل جدید اینترنت در نظر گرفت که قابلیت اتصال پرسرعت را برای افراد فراهم می‌کند. شما با خرید سرویس TD LTE همیشه به اینترنت در منزل‌تان دسترسی دارید. در واقع، با انتخاب سرویس اینترنتی TD-LTE دیگر با مشکل عدم دسترسی همیشگی به اینترنت با کیفیت و پرسرعت مواجه نیستید.

کاربران خانگی با خرید سرویس TD- LTE دیگر به استفاده از خط تلفن برای دسترسی به اینترنت ندارند. به علاوه، راه‌اندازی این سرویس پرسرعت خانگی نیز به سرعت انجام می‌شود. کاربران خانگی با استفاده از سیم کارت و مودم می‌توانند این سرویس را در خانه راه‌اندازی کنند.

البته، این سرویس اینترنت پرسرعت خانگی باید در محدوده زندگی شما پوشش دهی داشته باشد. به منظور اطلاع از پوشش دهی سرویس اینترنت خانگی می‌توانید با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی در ارتباط باشید. بعد از امکان سنجی برای اطلاع از پوشش دهی اینترنت خانگی می‌توانید باتوجه به نیاز خود، یکی از بسته‌های اینترنتی TD-LTE را انتخاب کنید. با خرید و راه‌اندازی سرویس TD-LTE دیگر لازم نیست که نگرانی و دغدغه‌ای درباره عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت در خانه داشته باشید.

اینترنت سازمانی

از مهمترین و ضروری‌ترین نیاز‌ها برای هر یک از سازمان‌ها، خرید سرویس اینترنتی است. بدون اینترنت نمی‌توان در سازمان‌ها، هیچ یک از کار‌های مهم را انجام داد. در واقع، رمز موفقیت یک سازمان این است که استفاده از تکنولوژی یا اینترنت را در اولویت قرار دهد. سازمان‌ها در طول روز برای ارسال اسناد، دانلود فایل‌ها، برقراری اتصال تلفنی اینترنتی به اینترنت احتیاج دارند. بنابراین، هر سازمان کوچک و بزرگی باید به دنبال تهیه بهترین سرویس اینترنت باشد. البته، این سرویس اینترنتی باید معیار‌هایی نیز داشته باشد. آیا می‌دانید که مهمترین معیار بهترین سرویس اینترنتی سازمانی چیست؟ به عنوان مثال، بهترین سرویس اینترنت سازمانی باید دارای بیشترین سرعت باشد تا تمام پرسنل سازمان قادر به دسترسی همیشگی به اینترنت باشند.

اما چه نوع اینترنتی برای استفاده در سازمان‌ها پیشنهاد می‌شود؟ سرویس اینترنتی برای سازمان‌ها مناسب است که حداکثر سرعت، پایین‌ترین میزان تأخیر و پینگ، عدم وقفه و قطعی را داشته باشد. کاربران سرویس اینترنتی سازمانی باید همیشه به اینترنت پایدار و مطمئن دسترسی داشته باشند.

هیچ یک از پرسنل سازمان‌ها نمی‌خواهند که در حین استفاده از اینترنت با مشکل قطعی یا تأخیر مواجه شوند. در واقع، این قطعی و تأخیر می‌تواند روند انجام کار‌های اداری را عقب بیندازد. به همین خاطر، به دنبال اینترنتی با کمترین تأخیر و قطعی باشید.

سرویس اینترنت سازمانی، پهنای باند را به شکل اختصاصی در اختیار پرسنل قرار سازمان قرار می‌دهد. در واقع، استفاده از پهنای باند به شکل اشتراکی انجام نمی‌شود. شما با انتخاب و خرید اینترنت سازمانی، همیشه و در هر کجا از سازمان‌تان به اینترنتی پرسرعت دسترسی خواهید داشت. اما کدام سرویس اینترنتی برای استفاده در سازمان‌ها مناسب است؟ سرویس پهنای باند اختصاصی یا پوینت تو پوینت را می‌توان بهترین انتخاب برای دسترسی به اتصال اینترنتی همیشگی در سازمان‌ها در نظر گرفت. از آنجایی که در سازمان ها باید اسناد مهم ارسال، دریافت و دانلود شوند، خرید اینترنت سازمانی با امنیت بالا بهترین راهکار محسوب می شود. اگر امنیت سرویس اینترنتی بیشتر باشد، داده ها و اطلاعات سازمان در معرض حمله هکری قرار نمی­گیرند. شما می‌توانید اشتراک این سرویس اینترنتی را برای سازمان خود تهیه کنید تا متوجه بهبود عملکرد کسب و کارتان شوید.

لازم به ذکر است که شاید اینترنت پوینت تو پوینت در تمام نقاط دنیا یا در محل کار شما پوشش دهی نداشته باشد. به همین خاطر، باید قبل از خرید سرویس، پروسه امکان سنجی صورت بگیرد تا از پوشش دهی آن مطلع شوید. این پروسه را می‌توانید به کارشناسان ارائه دهنده خدمات اینترنتی محول کنید.

تفاوت‌های سرویس خانگی و سازمانی

سرویس خانگی و سازمانی با یکدیگر تفاوت‌هایی از برخی لحاظ دارند. اینترنت td-lte و خانگی دارای سرعت کمتری نسبت به سرویس سازمانی است. البته برای استفاده خانگی حتماً لازم نیست که سریع‌ترین سرویس اینترنتی را انتخاب کنید. سازمان‌ها به دلیل داشتن پرسنل زیادتر و استفاده بیشتر از اینترنت به سرویس اینترنتی پرسرعت‌تری احتیاج دارند.

اینترنت سازمانی

یکی دیگر از تفاوت‌های اینترنت سازمانی و خانگی از لحاظ میزان هزینه‌ها است. برای سازمان‌ها خرید اینترنت حتی با تعرفه‌های بالا نیز مسئله‌ای نیست. در واقع، اینترنت سازمانی تعرفه بالاتری دارد و باید بودجه بیشتری را برای خرید آن در نظر بگیرید. اما سرویس خانگی را در مقایسه با سازمانی می‌توانید با تعرفه کمتری تهیه کنید . به طور معمول، خرید اینترنت سازمانی برای استفاده خانگی به دلیل بالا بودن هزینه‌ها پیشنهاد نمی‌شود. البته اگر هدف شما از خرید سرویس اینترنتی، کسب درآمد است، انتخاب سرویس سازمانی یا پوینت تو پوینت ارزشش را دارد. در واقع، به عنوان گیمر می‌توانید با خرید اینترنت سازمانی یا پوینت تو پوینت در خانه درآمد کسب کنید.

از سایر تفاوت‌های سرویس خانگی و سازمانی می‌توان به تفاوت در میزان پینگ اشاره کرد. سرویس اینترنت سازمانی در مقایسه با td-lte دارای کمترین میزان پینگ است. پینگ پایین برای ارسال بدون وقفه اهمیت خیلی زیادی دارد. بنابراین، اگر هدف‌تان دسترسی به اینترنتی با پینگ پایین‌تر است، سرویس اینترنت سازمانی یا پوینت تو پوینت را می‌توان بهترین گزینه در نظر گرفت.

سرویس اینترنتی سازمانی از سرعت بیشتری نیز برخوردار است. به همین خاطر، برای انجام کار‌های اداری اینترنتی با سرعت بالاتر، خرید این سرویس در اولویت قرار دارد. سرویس سازمانی با خانگی از این نظر کمی تفاوت دارد. مسلماً اینترنت سازمانی به دلیل مجهز بودن به پهنای باند اختصاصی، دارای بالاترین سرعت است.

اینترنت سازمانی و خانگی از نظر نحوه راه‌اندازی نیز با یکدیگر تفاوت دارند. اینترنت سازمانی برای راه‌اندازی به تجهیزات خاصی مانند انتن پوینت تو پوینت نیاز دارد. اما برای راه‌اندازی اینترنت خانگی نیازی به تجهیزاتی از قبیل آنتن ندارید. به همین خاطر، با انتخاب سرویس خانگی لازم نیست که هزینه قابل توجهی را برای خرید تجهیزات کنار بگذارید. همچنین، پروسه نصب و راه‌اندازی سرویس سازمانی در مقایسه با اینترنت خانگی پیچیده‌تر است. در واقع، اینترنت خانگی را می‌توانید بدون داشتن تجهیزات اضافی راه‌اندازی کنید.