انگیزه بالای هندبالیست‌های نوجوان دختر ایران برای مسابقات جهانی

انگیزه بالای هندبالیست‌های نوجوان دختر ایران برای مسابقات جهانی

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های هندبال قهرمانی جهان دختران نوجوان از ۸ تا ۱۹ مرداد با حضور ۳۲ تیم به میزبانی مقدونیه شمالی برگزار خواهد شد و تیم ایران به واسطه کسب عنوان قهرمانی قاره آسیا برای نخستین بار در یک رشته تیمی زنان و در این رده سنی جواز حضور در این رویداد را کسب کرده است. هندبالیست های ایران در این مسابقات با تیم‌های ازبکستان، سنگال و مقدونیه شمالی هم گروه است.

آخرین اردوی تیم ملی هندبال نوجوانان دختر کشورمان این روزها در سالن ورزشی دانشگاه آزاد برگزار می شود.

مائده عشاق هندبالیستی که قرار است به عنوان پست گوش چپ تیم نوجوانان را در رقابت های جهانی مقدونیه همراهی کند در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تمرینات بدنی و تکنیکی خوبی را در این مدت همراه تیم و زیر نظر مربیان پیگیری کرده گفت: تیم جوان ما با انگیزه و امید برای کسب بهترین نتیجه و نمایش بهترین عملکرد خود راهی دیدارهای جهانی می شود. من در دیدارهای آسیایی همراه تیم نبودم اما قرار است در اولین تجربه ام در یک میدان بزرگ جهانی حاضر شوم.

وی افزود: خوشبختانه ما در ترکیب تیم مان ۴ بازیکن داریم که همراه تیم جوانان در مسابقات جهانی اسلوونی هم بودند. این نفرات تجارب خود را در زمین بازی استفاده می کنند و قطعاً این تجربه به تیم ما در کسب نتیجه خوب کمک خواهد کرد.

انگیزه بالای هندبالیست‌های نوجوان دختر ایران برای مسابقات جهانی

بازیکن هندبالیست تیم ایران ادامه داد: تیم ایران در بازیهای آسیایی همه مسابقات خود را برده است. یکی از شانس های خوب ما این است که قبلاً در این دیدارها ازبکستان را با اختلاف برده ایم و قطعاً می توانیم در این رویداد هم برنده میدان باشیم.‌اگر بتوانیم بازیهای اول مان را پیروز شویم شانس صعود به مرحله بالاتر را هم داریم. به نظرم تیم ما بهتر از تیم های دیگر تمرین کرده و انگیزه دارد و همین می تواند کمک کند تا با تلاش بیشتر نتیجه خوبی بگیریم.

عشاقی با اشاره به اینکه چندسالی است تیم تاسیسات دریایی را در لیگ برتر همراهی می کند، گفت: فدراسیون در این مدت برنامه ریزی خوبی برای اردوها داشت و همین توجهات باعث شد تا تیم های بانوان در آسیا نتیجه گرفته و راهی دیدارهای جهانی شوند. مطمئنا حضور ما در چنین میادینی و تداوم کسب این تجارب می تواند برای هندبال زنان ایران و نسل آینده هندبال دختران ایران مفید باشد. ما می توانیم در آینده به سطح بالاتری از هندبال جهان برسیم و پیشرفت های خوبی داشته باشیم.

بهترین بازیکن تیم هندبال نوجوانان ایران در آسیا: نماینده شایسته ای برای ایران خواهیم بود

نسترن فراهانی دارنده عنوان بهترین بازیکن هندبال نوجوانان قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۲ هم در گفتگو با مهر خاطرنشان ساخت: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته ایم و می رویم تا در مسابقات جهانی بهترین خودمان بوده و بجنگیم. تجربه آسیایی ما کاملاً با جهانی متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: ما در آسیا برای اولین بار قهرمان شدیم و توانستیم با اختلاف همه تیم های مقابل مان را ببریم. امیدوارم با همین انگیزه و روند در میدان جهانی هم نتیجه بگیریم و نماینده شایسته ای برای هندبال زنان ایران باشیم.

انگیزه بالای هندبالیست‌های نوجوان دختر ایران برای مسابقات جهانی

وی به رقبای هم گروه تیم هم اشاره و بیان کرد: ما در بازیهای اسیایی ازبکستان را با اختلاف بردیم و امیدوارم در اینجا هم بتوانیم ازبکستان را بزنیم و با بازیهای خوب برابر دو تیم دیگر از گروه مان صعود کنیم.

هندبالیست شهر قم خاطرنشان کرد: ما مربیان خوبی در هندبال زنان داریم. جا دارد از مربی خودم در این شهر تشکر کنم ایشان با عملکرد خوب خود و با انگیزه دادن به ما سه بازیکن را به تیم ملی فرستادند.

شاه ویسی: با تمام توان راهی مسابقات جهانی می شویم

هانیه شاه ویسی بازیکن تیم ملی هندبال نوجوانان دختر کشورمان پیش از اعزام به رقابت های جهانی گفت: ۱۰ سال هندبال بازی می کنم و به صورت حرفه ای دو سالی است در این رشته فعالیت دارم. از یک سال و نیم پیش که قرار شد تیم در رقابت های قهرمانی آسیای نوجوانان شرکت کند همراه تیم در اردوهای مداوم حضور داشتم.

وی افزود: همه تیم برای شرکت در مسابقات جهانی زحمت زیادی کشیده اند. با تمرینات سخت و مداوم و تکنیکی توانستیم در رقابت های آسیایی قزاقستان برای اولین بار قهرمان شویم و جواز حضور در دیدارهای جهانی را کسب کنیم. تیم ها در رده سنی نوجوانان از همدیگر شناخت زیادی ندارند با این حال ما با تمام توان به مسابقات جهانی می رویم. بازیکنان خوبی داریم و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته ایم.

انگیزه بالای هندبالیست‌های نوجوان دختر ایران برای مسابقات جهانی

هندبالیست اهل کردستان در پاسخ به این پرسش که «شرایط هندبال استان کردستان در بخش زنان چگونه است؟»، هم گفت: ما نمایتده ای در لیگ برتر نداریم و امیدوارم حضور بازیکنان در تیم های ملی و تداوم موفقیت های تیم ملی انگیزه ای شود تا هیات استان و حامیان مالی و باشگاهی از این رشته در استان حمایت کنند. قطعاً اگر هندبال استان بک تیم تیم حرفه ای باشگاهی در لیگ داشته باشد می تواند به ارتقای سطح این رشته در این استان کمک کند.

منبع : مهر