اهدای جایزه ویژه به یک کاراته‌کای ایرانی در بلژیک

اهدای جایزه ویژه به یک کاراته‌کای ایرانی در بلژیک

به گزارش خبرنگار، این جایزه به عنوان «نشان افتخار» همه ساله به افراد شاخص در حوزه ورزش تعلق می‌گیرد. علی عزیزی با مدیریت بزرگترین باشگاه ورزشی در شهر «سوماین» و تدریس در سه کلاس و داشتن ۳۰۰ شاگرد در رشته کاراته این جایزه را به خود اختصاص داد.

وی داور و مربی بین المللی کاراته سابقه ۴۰ سال تمرین در این رشته را دارد و بیش از ۵۰ مدال رنگارنگ در قابتهای مختلف کسب کرده و دو عضو فعلی تیم ملی کاراته بلژیک نیز شاگردان مستقیم این مربی ایرانی است.

رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته بلژیک در این مورد به خبرنگار مهر گفت: یک کمیسیون مسئول بررسی افراد واجد شرایط دریافت این جایزه است و با توجه به سوابق مربیگری، داوری، قهرمانی به برجسته‌ترین ورزشکار یا مربی، فرد شاخص را انتخاب می‌کنند. این جایزه سنتی است که همه ساله انجام می‌شود و برای اهالی ورزش این کشور خیلی اهمیت دارد.

اهدای جایزه ویژه به یک کاراته‌کای ایرانی در بلژیک

عزیزی ادامه داد: دو سال پیش باشگاه من نشان برترین باشگاه سال را دریافت کرد و نشان افتخار شخصی بود که روز گذشته به من اهدا شد. ۲۲ سال است که کار آموزش مربیگری را انجام می‌دهم و شاگردان زیادی را در سطح اروپا و جهان تربیت کردم و زمانی هفت نفر اعضای تیم ملی شاگردان من بودند. دارای دان هفت کاراته هستم، از سال ۲۰۱۰ به مدت ۱۰ سال رئیس کمیته داوران بودم و از سال ۲۰۰۷ عضو کمیته آزمون و فنی فدراسیون کاراته بلژیک هستم که خیلی اهمیت دارد.

وی ادامه داد: داور درجه یک بین المللی هستم که در جریان مسابقات جهانی ۲۰۲۱ امارات نشان برنز از فدراسیون جهانی برای ۱۰ سال قضاوت در میادین بین المللی را دریافت کردم. در این دوره از مسابقات برای قضاوت در بازی‌های نهایی انتخاب شدم که در فینال کاتای مردان بین ژاپن و اسپانیا نیز قاضی میدان بودم که افتخار بزرگی برای من بود.

منبع : مهر