«اوزکان» گزینه مناسبی برای جودو ایران است/ آینده خوبی خواهیم داشت

«اوزکان» گزینه مناسبی برای جودو ایران است/ آینده خوبی خواهیم داشت

محمدرضا حاج یوسف زاده با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر اظهار داشت: رقابتهای انتخابی تیم ملی با حضور همه مدعیان بخصوص جوانان با آتیه در سطح کمی و کیفی خوبی برگزار شد. به جرأت می‌توان گفت نمایش چنین مبارزات با کیفیتی برای ما دور از انتظار بود که این موضوع نیز به واسطه اردوهای قبلی و سه سفر پیش روی تیم ملی در چهار ماه آینده است که انگیزه مضاعفی برای جودوکاران در مسیر رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی ایجاد کرده است.

حاج یوسف زاده افزود: ۲۰ اردیبهشت ماه تیم ملی به عراق اعزام می‌شود تا در یک تورنمنت چند جانبه شرکت کند. در این تورنمنت همان تیم‌های حاضر در بازی‌های کشورهای اسلامی حضور دارند و پس از آن راهی تونس خواهند شد و در ادامه با توافقی که در سفر اخیر رئیس فدراسیون به ترکیه صورت گرفت، ۱۰ روز قبل از بازی‌های کشورهای اسلامی راهی این کشور می‌شویم تا اردوی مشترکی را با میزبان داشته باشیم.

وی با اشاره به انتخاب مربیان تیم ملی خاطرنشان ساخت: نفراتی برای کمک به تیم ملی انتخاب شده اند که سابقه حضور در بازی‌های المپیک، قهرمانی جهان و آسیا را در کارنامه دارند، تحصیل کرده و با تجربه بالا در بخش مربیگری می‌توانند تیم ملی جودو را به خوبی هدایت کنند.

مدیرفنی تیم ملی افزود: در رده‌های سنی پایه که و بانوان اردوهای آماده سازی به صورت منظم در حال پیگیری است. با برگزاری مسابقات انتخابی هم که نفرات خوبی از امیدها و بزرگسالان به اردو راه پیدا کردند. من فکر می‌کنم اگر وضعیت تعلیق جودو ایران هم مشخص نشود، با این روند می‌توانیم روزهای خوبی را برای جودو پیش بینی کرد

حاج یوسف زاده در خصوص حضور مربی خارجی در ایران گفت: اگر بتوانیم با «حسین اوزکان» به توافق برسیم و قرارداد همکاری امضا شود، کار بزرگی برای تیم ملی انجام داده ایم. «اوزکان» قهرمان برجسته ای بوده و با شخصیت بارزی که از او سراغ داریم می‌تواند به تیم ملی کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه به نتایج این تیم در بازی‌های کشورهای خیلی امیدوار است، اظهار داشت: همانگونه که در بالا عرض کردم به آینده این تیم خیلی خوشبین هستم. فکر می‌کنم با برنامه‌هایی که برای تیم ملی تدوین شده، رسیدن به حداقل دو مدال در این رقابتها دور از دسترس نیست. البته که توان کسب مدال‌های بیشتر هم وجود دارد و مهم‌تر آنکه کسب مدال در این دوره از بازی‌ها انگیزه سایر جودوکاران را بالا خواهد برد.

مدیرفنی تیم جودو در پایان گفت: نفراتی که به اردوی تیم ملی راه پیدا کردند تا چند ماه پیش در رده جوانان فعالیت می‌کردند. می‌خواهم بگویم فدراسیون با برنامه ریزی دقیق، برگزاری مسابقات کشوری، جایزه بزرگ و تدارک اردوی خارجی به بهترین شکل مدیریت زمان را در دستور کار قرار داده است. تیم ملی شرایط سنی خوبی دارد و با تمهیدات فدراسیون آینده خوبی در انتظار جودو ایران است.

منبع : مهر