اولویت دولت در سفرهای استانی تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است

اولویت دولت در سفرهای استانی تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس ‌جمهور بعد از ظهر یکشنبه در جلسه هم‌اندیشی مراکز ارتباطات مردمی استانداری‌های سراسر کشور، گفت: انتظار مقام معظم رهبری و جامعه از دولتی که با صفت انقلابی شناخته می‌شود، این است که در دهه پیشرفت و عدالت، شعار و رویکرد اصلی این دهه را اجرایی و عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه دولت آیت‌الله رئیسی برآمده از آرمان‌های انقلابی امام راحل و رهبر معظم انقلاب است، افزود: این دولت پا به میدان نهاده تا تفکر پیشرفت و عدالت و شعار ما می‌توانیم را به نحو احسن اجرایی کند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به دولت برای صادق‌الوعد بودن، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی نیز همواره در جلسات مختلف اعضای دولت را به صادق‌الوعد بودن توصیه می‌کنند.

مرتضوی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های تحولی دولت انقلابی پیشرفت و عدالت برگزاری سفرهای استانی است، تصریح کرد: برای برگزاری هر سفر استانی کار کارشناسی و مطالعاتی گسترده‌ای انجام می‌شود تا مصوبات سفرهای استانی به طور کامل قابل اجرا باشند، چرا که بنای دولت سیزدهم نه بر شعار، بلکه بر اجرای وعده‌ها استوار است.

وی خاطر نشان کرد: اولویت دولت در سفرهای استانی تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با اولویت میزان پیشرفت آن‌هاست و در این راستا سعی کرده منابع و تسهیلات لازم را تأمین کند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه خواسته دولت از استانداران، تلاش برای حل مشکلات مردم است، گفت: استانداران اختیارات گسترده‌ای دارند که اگر خوب از آن اختیارات استفاده کنند، قادر خواهند بود، منش و تفکر دولت مردمی را به شکل مؤثری اجرایی و عملیاتی کنند.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری نیز گفت: این نشست در راستای افزایش تعامل و هم‌افزایی بیشتر مجموعه‌ها و تقویت بنیان ارتباطات مردمی دولت است تا شاهد گام‌های مؤثرتر در ارتقای کمی و کیفی عملکرد و خدمت‌رسانی خالصانه به مردم در جهت عمل به روح منشور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشیم.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری افزود: دولت مردمی در شرایطی فعالیت جهادی خود را آغاز کرد که انتظارات مردم در سال‌های اخیر با یأس و ناامیدی گره خورده و مشکلات معیشتی همراه با وضعیت اسفناک ناکارآمدی و شیوع کرونا عرصه زندگی مردم را سخت‌تر از همیشه کرده بود.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دیدار با اعضای دولت سیزدهم با یادآوری شعار انتخاباتی رئیس‌جمهور بر نقش اساسی ارتباط دولت و مردم و حل مسائل و مشکلات آنان به عنوان نسخه‌ای شفابخش در مقطع حساس فعلی اشاره و بر لزوم توجه دولت به امور معیشتی و اجتماعی مردم تأکید کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی نیز در تمامی سخنرانی‌های خود همواره کلیدواژه مردم و خدمت به آنان را مورد تأکید قرار می‌دهد که این همه توجه و تأکید حاکی از آن است که دغدغه اصلی و اولویت اساسی رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری خدمت به مردم و مردم‌داری است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری با بیان اینکه جایگاه مرکز ارتباطات مردمی این رئیس‌جمهور باید به عنوان پیشانی دولت و کانون ارتباط با مردم متفاوت از دولت‌های گذشته باشد، تصریح کرد: اگر نگاه خدمتگزاران در دولت مردمی منطبق با نگاه رئیس‌جمهور نباشد این سؤال در ذهن مراجعین دستگاه‌های اجرایی مطرح خواهد شد که کارگزاران بی‌حوصله دولت در پاسخگویی و بی‌توجه به کرامت مردمی از نگاه کدام مسئول پیروی کرده و منصوب کدام رویکرد هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی با اشاره به افزایش ۱۹ برابری حجم مطالبات و درخواست‌های مردمی در ماه‌های اخیر نسبت به ۵ ماهه ابتدای سال و نیز حجم انبوه شکایات و مطالبات انباشته از قبل، خاطر نشان کرد: کارکنان مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری در این دوره وظیفه سنگین‌تری برای رسیدگی به درخواست‌های مردمی بر دوش خود احساس می‌کنند.

منبع : مهر