اولیانوف: برخی سوء تفاهم ها رفع شد

اولیانوف: برخی سوء تفاهم ها رفع شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین می گوید در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام، طرفین موفق شدند پاره ای از سوء تفاهم ها را که به ایجاد برخی تنش ها منجر شده بود؛ رفع کنند.

وی افزود: همه طرفین بر تعهد خود به تلاش سازنده در راستای حصول توافق متعهد شدند. مهم آن است که برای نخستین بار تائید شد که ادامه تلاش ها بر مبنای اسنادی باشد که تا ژوئن امسال تدوین شده اند.

پیشتر هم انریکه مورا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود که در جریان مذاکرات، تمامی طرف‌ها پیشنهادات خود را ارائه خواهند داد و هرگونه پیشنهادی باید براساس آن‌چه باشد که در ۲۰ ژوئن حاصل شد. ما در مذاکرات یک نقطه شروع داریم و با آنچه که در ژوئن گذشته به دست آمد، شروع می‌کنیم.

این در حالی است که متن پیشنهادی ایران هم مبتنی و بر اساس پیش‌نویس ۶ دور قبل بوده حال آنکه اصلاحات و پیشنهادهایی در آن لحاظ شده است. بدیهی است که نقطه نظرات ایران در ابعادی با نگاه و رویکرد طرف غربی تفاوت داشته باشد، اما مسئله آن است که آنها با چشم بستن به روی حقیقت، به دنبال بزرگ نمایی مسائل و زیاده خواه جلوه دادن ایران هستند. از سوی دیگر، آنچه در ۶ دور قبل تهیه شده پیش نویس و در نتیجه قابل مذاکره است.