اوکراین به پناهگاه هزاران تروریست و مزدور خارجی تبدیل شده است

اوکراین به پناهگاه هزاران تروریست و مزدور خارجی تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از محقق شدن مهمترین اهداف نخستین مرحله از عملیات ویژه نظامی در اوکراین خبر داد.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه ضمن تشریح تازه‌ترین آمار مربوط به سی و یکمین روز جنگ اوکراین گفت: در عملیات ویژه نظامی ما، سیستم‌های پدافند هوایی و نیروی دریایی اوکراین تقریباً به صورت کامل نابود شده است. عملیات ویژه نظامی روسیه بر آزادسازی دونباس متمرکز خواهد شد.

وی افزود: تلفات و زخمی‌های ارتش اوکراین طی یک ماه عملیات ویژه نظامی روسیه به ۳۰ هزار نفر (۱۳ هزار کشته) رسیده است.

کوناشنکوف تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته یک انبار تسلیحاتی در منطقه «ژیتومیر» در غرب «کی یف» با موشک‌های نقطه زن «کالیبر» و یک ایستگاه سوخت‌رسانی نظامیان اوکراینی نزدیک شهر «نیکولایف» در جنوب اوکراین با موشک «اونیکس» منهدم شده و در مجموع ۱۱۷ هدف نظامی از جمله یک سامانه موشکی اس ۳۰۰، سه راکت‌انداز، ۹ انبار ذخیره مهمات جنگی و دو انبار سوخت هدف قرار گرفته است. دو جنگنده «سوخو – ۲۵» و یک جنگنده «سوخو – ۲۴» و ۶ پهپاد اوکراینی نیز ظرف یک روز گذشته سرنگون شده است.

وی ادامه داد: اوکراین به پناهگاه ۶۵۹۵ مزدور و تروریست خارجی از ۶۲ کشور تبدیل شده است و نیروهای ما آنها را نابود خواهند کرد.

این مقام ارشد روس تأکید کرد: اشتباه بزرگ غرب و حمایت تسلیحاتی از اوکراین باعث طولانی شدن بحران شده است. از ناتو می‌خواهیم از مداخله نظامی در بحران اوکراین خودداری کند.

این اظهارات سخنگوی وزارت دفاع روسیه در حالی است که سرگئی شویگو وزیر دفاع این کشور نیز در سخنانی گفت: اولویت ما حفظ توان راهبردی هسته‌ای در بالاترین حالت آمادگی است.

شویگو تصریح کرد: ما باید سرعت تجهیز نیروهای خود به ربات‌ها و ابزارهای جنگ الکترونیک را همزمان با تداوم عملیات ویژه نظامی حفظ کنیم.

منبع : مهر