اوکراین: مجارستان در سمت درست تاریخ بایستد

اوکراین: مجارستان در سمت درست تاریخ بایستد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اوکراین امروز پنجشنبه و یک روز پس از آنکه سفیر این کشور در بوداپست به وزارت خارجه مجارستان احضار شد، موضع این کشور را مبنی بر پرداخت بهای گاز روسیه به روبل، اقدامی غیردوستانه تلقی کرد و گفت: این اقدام خدشه‌ای به چهره یکپارچگی اتحادیه اروپا خواهد بود.

«اولگ نیکولنکو» سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در این باره گفت: اگر مجارستان واقعاً می‌خواهد کمکی در راستای خاتمه جنگ انجام دهد، تخریب یکپارچگی اتحادیه اروپا را متوقف و از تحریم‌های ضدروسی حمایت کند. هیچ وقت برای ایستادن در سمت درست تاریخ دیر نیست.

روز ۱۷ فروردین، سفیر اوکراین در بوداپست به وزارت خارجه مجارستان احضار شد. علت این امر، اظهارات توهین آمیز کی یف به سبب نارضایتی از موضع بوداپست در قبال جنگ اوکراین عنوان شد.

وزارت خارجه مجارستان در همین رابطه در بیانیه‌ای اعلام کرد: وقت آن رسیده که سران اوکراین توهین‌های خود را خطاب به مجارستان خاتمه داده و به خواست مردم این کشور احترام بگذارند.

این هفته، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان زمامداری خود را برای چهارمین دور متوالی احیا کرد و از ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به عنوان یکی از دشمنان خود نام برد و گفت مردمش را در جنگ دیگران دخیل نخواهد کرد.

زلنسکی مدعی شده که اوربان باید بین مسکو و بقیه جهان، یکی را انتخاب کند و اینکه او از نفوذ روسیه می ترسد.

منبع : مهر