ایران در مزایده فدراسیون جهانی والیبال ضعیف عمل کرد

ایران در مزایده فدراسیون جهانی والیبال ضعیف عمل کرد

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون جهانی والیبال به تازگی میزبانان لیگ ۲۰۲۲ را اعلام کرد و کشورهای برزیل، فیلیپین، روسیه، بلغارستان و ژاپن به عنوان میزبانان در مرحله گروهی معرفی شدند. ایران در حالی از کسب میزبانی بازماند که در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در زمان ریاست احمد ضیایی موفق شده بود میزبانی مسابقات را برعهده گیرد. حتی در سال ۲۰۱۹ دو هفته میزبانی به ایران تعلق گرفت.

میلاد تقوی دبیر فدراسیون والیبال در گفتگو با خبرنگار مهر درباره عدم ناکامی ایران در کسب میزبانی لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ گفت: لیگ ملت‌ها یک لیگ اقتصادی است که به مزایده گذاشته می‌شود. پایه این مزایده ۱۰۰ هزار دلار بوده و میزبانی به بهترین پیشنهادها تعلق می‌گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط ارزی کشور، ایران ضعیف‌تر از سایر کشورها در این مزایده شرکت کرد و ۱۱ کشور دیگر قوی‌تر بودند. در این مزایده شرکت کردیم اما کشورهای دیگر امتیازهای بهتری به فدراسیون جهانی والیبال دادند.

دبیر کل فدراسیون ادامه داد: اسپانسرهای FIVB یکی از آیتم‌های بررسی میزبانان بودند که در نهایت فدراسیون جهانی با اسپانسرهای خود، کشورهای میزبان را بررسی کرد. ایران نتوانست در این مزایده قوی عمل کند. در نتیجه میزبانی به ایران تعلق نگرفت.

منبع : مهر