ایران و مجارستان می‌توانند از ظرفیت‌های ورزشی یکدیگر استفاده کنند

ایران و مجارستان می‌توانند از ظرفیت‌های ورزشی یکدیگر استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کریستیان کولکسار، رییس کمیته ملی المپیک مجارستان و بالینت ویکاسی دبیر کل کمیته ملی المپیک این کشور عصر روز چهارشنبه با حضور در وزارت ورزش و جوانان با سیدحمید سجادی دیدار و گفتگو کردند.

مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، اسماعیل احمدی سرپرست حوزه وزارتی و مشاور وزیر، کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و کاوه احمدی مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در این جلسه حضور داشتند.

سیدحمید سجادی در این جلسه اظهار داشت: ظرفیت‌های خوبی در بحث ورزش دو کشور از قبل وجود داشته است که می‌توان از آن استفاده کرد. خاطرات خوبی از بوداپست دارم و یکی از رکوردهایی که در مجارستان زدم هنوز در کشور باقی است.

وی افزود: بیشتر نتایجی که قهرمانان رشته‌های ورزشی کشور مجارستان کسب می‌کنند قابل احترام است. این کشور مراکز خوبی آموزشی برای رشته های مختلف دارد. امیدوارم که بتوانیم شرایط همکاری دو کشور را مثل گذشته بهتر کنیم و دو کشور از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.

وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: امیدوارم که بتوانیم‌ هم در حوزه ورزش و هم جوانان به یک تفاهم و سرفصل مشترک با کشور مجارستان برسیم. یکی از خواسته‌های ما این است که در حوزه جوانان تعامل دو کشور ایجاد شود. باید تبادل دو کشور در حوزه اجتماعی و ورزشی را مدنظر داشته باشیم.

سجادی خطاب به رییس کمیته ملی المپیک مجارستان اظهار داشت: پیشنهاد میکنم که مدیران ورزشی ما بتوانند در مجارستان در دوره‌های آموزشی شرکت کنند و با دوره‌های نوین و باشگاه‌داری آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رشته‌های سنتی ما در ایران رشته باستانی و زورخانه‌ای است که دوست داریم این رشته در کشور مجارستان نیز تشکیل شود و کمیته المپیک مجارستان از این رشته حمایت داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: سفر خوب و به یادماندنی برای رییس کمیته المپیک مجارستان و همراهان آرزو می‌کنیم و امیدوارم که دیداری نیز در مجارستان داشته باشیم و در آنجا از امکانات این کشور بازدید کنیم. امیدوارم که در مجامع بین‌المللی ورزشی دو طرف از نمایندگان یکدیگر حمایت داشته باشند.

کریستیان کولکسار، رییس کمیته ملی المپیک مجارستان نیز در این دیدار اظهار داشت: سپاسگذارم از وقتی که برای این دیدار گذاشتید و کسب افتخارات کشور ایران در رقابت‌های المپیک و مسابقات جهانی که به دست آمد را تبریک می‌گویم.

وی افزود: دلیل حضور ما در ایران ایجاد یک هم افزایی و استفاده از ظرفیت‌ها و تجربیات دو کشور است. بعد از برگشت به بوداپست سعی می‌کنیم تفاهم نامه‌هایی که امضا کردیم را اجرایی کنیم.

رییس کمیته ملی المپیک مجارستان در پاسخ به پیشنهاد سجادی برای تشکیل ورزش زورخانه‌ای در کشور مجارستان خاطرنشان کرد: المپیک مجارستان از پیشنهاد وزیر ورزش و جوانان ایران استقبال می‌کنیم و در خصوص تشکیل ورزش زورخانه ای حمایت لازم را خواهیم داشت.

منبع : مهر