ایمپلنت ایرانی خوبه ؟ ( + مزایا و معایب )

ایمپلنت ایرانی خوبه ؟ ( + مزایا و معایب )

در این مقاله اطلاعاتی را در رابطه با  ایمپلنت ایرانی برای شما جمع آوری کرده و مورد بررسی قرار داده ایم در صورتی که قصد کاشت ایمپلنت های دندان ایرانی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. همچنین در این مقاله مزایا و معایب برند های ایرانی تولید کننده ایمپلنت را مورد بررسی قرار داده ایم.

ایمپلنت هایی که در ایران تولید می شوند توانسته اند مانند ایمپلنت های کره ای و گاها اروپایی طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کنند و در میان مردم محبوب شوند. کاربرد و کارایی این ایمپلنت های دندان روزانه در حال پیشرفت است و برندهای زیادی در سراسر دنیا در این صنعت پزشکی مشغول فعالیت، تولید قطعات و تجهیزات این ایمپلنت های دندان هستند. آمریکا با تحقیقاتی که کرده است اعلام کرده که ۱۰ درصد از مردم دنیا نیاز به کاشت ایمپلنت های دندان دارند.

به همین دلیل کشور عزیزمان ایران نیز در این صنعت پزشکی فعالیت می کند و برند هایی در ایران مشغول تولید ایمپلنت دندان و تجهیزات آن هستند. حال سوالی که ایجاد می شود این است که ایمپلنت ایرانی چگونه است و با ایمپلنت هایی که توسط برند های آمریکایی، اروپایی و حتی کره ای تولید می شوند چه تفاوت هایی دارد؟

اگر می خواهید درباره قیمت ایمپلنت آلمانی، کره ای، آمریکایی و ایرانی به همراه هزینه های جانبی بیشتر بدانید، می توانید از صفحه زیر دیدن فرمایید. 

قیمت ایمپلنت دندان در تهران ۱۴۰۲

ایمپلنت ایرانی چیست و چه کاربردی دارد؟

برند های ایرانی که مشغول تولید ایمپلنت دندان هستند با تولید محصولات دندانی موجب کاهش هزینه درمان برای بیماران و افزایش رونق بازار صادرات می شوند. ایمپلنت های دندان بهترین روش درمان دندان های از دست رفته محسوب می شوند و از همین جهت تمامی کلینیک های دندان پزشکی خدمات کاشت ایمپلنت را ارائه می دهند. بریج و دندان مصنوعی را برای شرایط خاص تولید می کنند و همه بیماران نمی توانند از آنها استفاده کنند.

ایمپلنت های دندان از نظر ظاهر و کارایی بسیار شبیه به دندان های طبعی هستند و از همین جهت دارای محبوبیت فراوانی هستند. بسیاری از بیماران ترجیح می دهند که از کاشت ایمپلنت برای درمان دندان های از دست رفته خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید » قیمت ایمپلنت ایرانی

ایران عزیزمان نیز یکی از کشور های پیشرو در این صنعت پزشکی است که از سال ها پیش تحقیقات و فعالیت خود را در این زمینه شروع کرده است. در گذشته در دندانپزشکی های ایرانی از ایمپلنت های کره ای و سوئیسی استفاده می کردند و البته باید بدانید که ایمپلنت های آمریکایی با وجود تحریم ها دارای طرفداران بسیار زیادی بودند که دسترسی به آنها نیز بسیار سخت بود.

آیا ایمپلنت ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار است؟

در سراسر جهان کشور های زیادی به تولید ایمپلنت دندان مشغول هستند که معروف ترین و محبوب ترینشان کشور هایی از قبیل آمریکا، ایتالیا، سوئیس، انگلیس، آلمان، کره، چین و ایران هستند و محصولات این کشورها را ایمپلنت با گارانتی می نامند. رقابت میان ایمپلنت ها در سراسر دنیا بسیار زیاد است.

ایمپلنت هایی که توسط برند های آمریکایی تولید می شوند رتبه اولین و بهترین ایمپلنت های دنیا را به خود اختصاص داده اند و ایمپلنت هایی که توسط کشور های اروپایی مانند آلمان، سوئیس، فرانسه تولید می شوند رتبه دومین ایمپلنت های دنیا را به خود اختصاص داده اند و همچنینی رتبه سومین ایمپلنت های دنیا متعلق به ایمپلنت هایی است که توسط برند های ایرانی، چینی و کره ای تولید می شوند. البته باید بگوییم که ایمپلنت های ایرانی متاسفانه در جدول جهانی بعد از ایمپلنت های کره ای قرار دارند.

آیا ایمپلنت ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار است؟

با این وجود باید بگوئیم که این برندهای ایمپلنت ایرانی در تلاشند با تحقیقات و آزمایشات فراوان که به صورت روزانه در حال انجام هستند کیفیت ایمپلنت های خود را افزایش دهند، در جدول جهانی بالا تر رفته و پیشرفت کنند. همان طور که این جدول جهانی نشان می دهد این طور است که ایمپلنت های ایرانی از نظر کیفیت نسبت به رقبای خود دارای کیفیت پایین تری هستند و در کشورمان افراد زیادی به دلیل قیمت پایین استفاده از این ایمپلنت ها را ترجیح میدهند.

مزایای ایمپلنت ایرانی

در صورتی که بخواهیم مزایای ایمپلنت ایرانی را مورد بررسی قرار دهیم بهتر است این ایمپلنت ها را با ایمپلنت های کره ای مورد مقایسه قرار دهیم. برای مثال می توانیم به ایمپلنت ایرانی کیمیا ۱ اشاره کنیم که توسط شرکت کیمیا  کاشت اطبا تولید می شود. این ایمپلنت از نظر کیفیت با ایمپلنت های کره ای برابری می کند و هزینه کاشت این ایمپلنت نصف ایمپلنت کره ای موجود در بازار است.

این شرکت ایمپلنت های کیمیا ۲ را با استاندارد های اروپایی تولید کرده است و این ایمپلنت ها با رقبای آلمانی، فرانسوی و سوئیسی خود برابری می کنند. همچنین باید بدانید این شرکت ایمپلنت هایی را تحت نام کیمیا ۳ تولید می کند که از نظر کیفیت با ایمپلنت هایی که توسط برند های آمریکایی تولید می شود رقابت می کند.

مزایای ایمپلنت ایرانی

شرکت کیمیا کاشت اطبا توانسته با ارائه گارانتی مادام العمر خود نامی ماندگار را در میان رقبای خود به جای بگذارد. این شرکت در شرایطی این گارانتی را ارائه می دهد که حتی برند های آمریکایی محصولات خود را گارانتی مادام العمر نمی کند. ایمپلنت های ایرانی دارای یک مزیت دیگر نیز هستند که تنوع در سایز آنها است این ایمپلنت ها از ۸ میلی متر تا ۱۴ میلی متر تولید می شوند.

معایب ایمپلنت ایرانی

ایمپلنت های ایرانی علاوه بر مزایا دارای معایبی نیز هستند:

  • این ایمپلنت ها دارای طول عمر و کیفیت کمتری نسبت به رقبای خارجی خود می باشند.
  • ایمپلنت های ایرانی نسبت به رقبای خارجی خود دارای کیفیت پایین تری هستند.
  • ایجاد ظاهری مصنوعی تر نسبت به رقبای خارجی خود
  • ایمپلنت های ایرانی نسبت به رقبای خارجی خود آسیب پذیر تر هستند.

آیا استفاده از ایمپلنت ایرانی مناسب است؟

باید بدانید که این ایمپلنت های ایرانی نسبت به رقبای خارجی خود دارای ظاهری مصنوعی تر و کیفیتی کم تر است. اگر شما به ظاهر خود و ظاهر دندان های خود اهمیت می دهید این ایمپلنت های ایرانی مناسب شما نیستند. به طور کلی باید بگوییم که ایمپلنت های ایرانی را پزشکان تنها زمانی به بیماران خود پیشنهاد می دهند که بیمار نمی تواند از پس هزینه کاشت ایمپلنت های خارجی بر بیاید. اما اگر فرد بیمار دارای توان مالی باشد می تواند از ایمپلنت هایی استفاده کند که توسط برند های آمریکایی و آلمانی تولید می شوند استفاده کند.

زیرا این ایمپلنت ها دارای ظاهری طبیعی تر و زیبا تر هستند و همچنین طول عمر این ایمپلنت ها زیاد است. در صورت استفاده مناسب می توانید به صورت مادام العمر از آنها استفاده کنید و دیگر نیازی به عمل جراحی مجدد نیازی نخواهید داشت.

در صورتی که قصد کاشت ایمپلنت دندان دارید برای انتخاب برند ایمپلنت دندان خود بهتر است ابتدا مورد معاینه پزشک متخصص کاشت ایمپلنت قرار گیرید و در نهایت توان مالیتان را با پزشک در میان بگذارید تا پزشک متخصص بهترین برند ایمپلنت را وابسته به توان مالی و شرایط فک شما به شما پیشنهاد دهد. در این صورت می توانید از یک عمل کاشت ایمپلنت موفق بهره مند شوید. هرچند انتخاب پزشک متخص ماهر از نکاتی است که به خودی خود به کاشت ایمپلنت موفق کمک می کند و در این موضوع تاثیر بسیار زیادی دارد.