باخت تیم ایران برابر ایسلند / جمعه شب مصاف با سوئد

باخت تیم ایران برابر ایسلند / جمعه شب مصاف با سوئد

به گزارش خبرنگار مهر، نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان دختر جهان از ۸ الی ۱۹ مردادماه به میزبانی مقدونیه شمالی در حال برگزاری است. تیم هندبال دختران کشورمان با کسب عنوان قهرمانی قاره آسیا برای نخستین بار جواز حضور در این دیدارها را کسب کردند. هندبالیست‌های ایران در دور مقدماتی در گروه B با تیم‌های سنگال، ازبکستان و مقدونیه شمالی هم گروه بود که در نهایت با دو برد برابر سنگال و ازبک و یک شکست برابر میزبان به عنوان تیم دوم راهی مرحله اصلی شده و برای نخستین بار در جمع ۱۶ تیم برتر جهان قرار گرفتند.

شاگردان محمدخانی در مرحله اصلی با تیم‌های اول و دوم گروه A هم گروه هستند. به این ترتیب تیم ایران در مرحله یک هشتم نهایی با کشورهای ایسلند، سوئد و مقدونیه قرار دارد و برای صعود به جمع هشت تیم باید مقابل ایسلند و سوئد مسابقه دهد.

تیم هندبال دختران نوجوان ایران چهارشنبه شب ۱۲ مردادماه ساعت ۲۱ به وقت ایران به مصاف تیم ایسلند رفتند.

در ۳ دقیقه اول این دیدار ایسلند سه بر یک از ایران پیشی گرفت. در ادامه نیمه نخست تیم ایسلند که یک بازی سرعتی و قدرتی را به نمایش می‌گذاشت توانست با نتیجه ۱۷ بر ۱۰ پیروز شود. در این نیمه آرزو بهمئی بازیکن شماره ۱۴ ایران و گوش راست ایران به جمع تیم اضافه شد.

در نیمه دوم مسابقه شاگردان محمدخانی بازی سرعتی تری رو از خودشان به نمایش گذاشتند. در دقیقه اول بازی شهرزاد نصوحی کاپیتان تیم ایران مصدوم شد. در نهایت تیم ایران با نتیجه ۲۸ بر ۱۷ نتیجه را به تیم قدرتمند ایسلند صدرنشین گروه A دور مقدماتی واگذار کردند.

تیم ایران در دومین مسابقه خود در این مرحله جمعه شب به مصاف تیم سوئد خواهد رفت.

بازیکن شماره پنج ایسلند به عنوان بهترین هندبالیست این میدان انتخاب شد.

منبع : مهر