بارش‌های رگباری شمال و غرب اصفهان را فرامی‌گیرد/احتمال وقوع سیلاب

بارش‌های رگباری شمال و غرب اصفهان را فرامی‌گیرد/احتمال وقوع سیلاب

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش دما و وقوع ناپایداری‌های همرفتی در سطح استان از روز پنجشنبه، اظهار داشت: بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق شمال غرب، شمال و ارتفاعات شرقی استان را به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب فرا می‌گیرد که احتمال جاری شدن روان آب موقتی در مسیل‌ها و وقوع سیلاب‌های موقت در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه وقوع تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک محلی و کاهش دید در مناطق بیابانی شرق استان در روز پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود، خاطر نشان کرد: هم استانی‌ها و مسافران از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها و محورهای مواصلاتی شرق در این مدت بپرهیزند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه آسمان استان در ۴۸ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری و پدیده غالب وزش باد به نسبت شدید است، افزود: با افزایش یک تا سه درجه‌آب کمینه دما در ۲۴ ساعت آینده، دمای اصفهان در گرم‌ترین و خنک‌ترین ساعات به ترتیب به ۲۰ و پنج درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

آقایی اضافه کرد: زواره با دمای ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان تا فردا پیش‌بینی می‌شود.

منبع : مهر