بازتاب گسترده جشن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی در رسانه‌های خارجی

بازتاب گسترده جشن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی در رسانه‌های خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم راهپیمایی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از صبح امروز شنبه با حضور پرشور مردم در ۳۸ هزار روستا و ۱۴۰۰ شهر آغاز شد.

اگرچه ساعت رسمی آغاز راهپیمایی ۲۲ بهمن از سوی مسئولان ساعت ۹ و نیم صبح اعلام شده بود اما مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی بسیار زودتر در مسیرهای راهپیمایی حضور پیدا کرده‌اند.

مراسم جشن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی با حضور گسترده مردم ایران در نقاط مختلف کشور از بازتاب گسترده‌ ای در رسانه‌ های خارجی برخوردار بود.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی این چنین تیتر زد: هزاران نفر در سراسر ایران چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

این خبرگزاری در ادامه اذعان کرد: در ۲ سال گذشته، سالروز سرنگونی شاهِ تحت حمایت غرب در سال ۱۹۷۹ به دلیل محدودیت‌ های کرونایی، عمدتاً با استفاده از وسایل نقلیه و موتورسیکلت برگزار شد. اما امسال، بسیاری از مردم درحالی که پرچم های (جمهوری اسلامی) را با خود حمل می کردند، علیرغم هوای سرد، با پای پیاده راهپیمایی کرده تا در میدان آزادی در پایتخت جمع شوند.

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه نیز تأکید کرد که آنها شعارهایی از جمله «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر آل سعود خائن» سر دادند. موشک‌ های بالستیک سجیل و پهپادهای شاهد ۱۳۶ در اطراف میدانی که قرار بود ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور ایران در جمع مردم سخنرانی کند، به نمایش گذاشته شد.

شبکه تلویزیونی تی آر تی هم در این باره خبر داد: هزاران ایرانی چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند. ده‌ ها هزار نفر از مردم ایران به مناسبت بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد تغییر حکومت شاهنشاهی و بنیانگذاری جمهوری اسلامی از سوی آیت الله خمینی (ره) در میادین و خیابان‌ های ایران تجمع کردند. مردم عکس هایی از رهبر معظم ایران آیت الله علی خامنه ای و همچنین آیت الله خمینی، بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و ژنرال عزیز قاسم سلیمانی را به تصویر کشیدند.

ادامه دار د….