بازداشت 40 متهم پرونده قمار و شرط‌بندی با 9میلیون فالوور

بازداشت 40 متهم پرونده قمار و شرط‌بندی با 9میلیون فالوور

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حسین رحیمی پیش‌ازظهر امروز در حاشیه پنجمین مرحله طرح اقتدار که توسط دو پلیس امنیت و فتای تهران بزرگ به اجرا درآمد، در تشریح دستاوردهای طرح مذکور اظهار کرد: در این طرح سه باند مربوط به جعل و اسناد منهدم شدند و ده‌ها مورد از اسناد جعلی از آنها کشف شد.

رئیس پلیس تهران افزود: در این طرح دو باند قاچاق انسان منهدم شد و ۱۱ متهم در این رابطه بازداشت شدند؛ همچنین ۴۸ نفر از افرادی که در اختیار این باند و بیشتر از اتباع افغانستانی بودند، آزاد شدند.

وی با اشاره به شناسایی چهار باند تهیه و توزیع اقلام ضدفرهنگی در طرح مذکور، از کشف ۶۱۱ هزار و ۱۵۷ حلقه انواع لوح‌های فشرده‌ای خبر داد که غالباً حاوی محتویات مبتذل و مستهجن بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این طرح تارنماهای مرتبط با اوباش نیز شناسایی شد و به ۲۰ تارنمای این افراد ضربه وارد کردیم.

رحیمی با اعلام پاک‌سازی 247 نقطه از سطح شهر تهران و واحدهای صنفی که محل تردد یا ایجاد مزاحمت توسط اوباش بودند، گفت: یکی از مشکلات جدی هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی قمار و شرط‌بندی است، مکرراً گفتیم افرادی که در بحث قمار مشارکت دارند، در نهایت بازنده هستند و زندگی خود را از دست خواهند داد.

به‌گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، 40 متهم که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ قمار، اجاره کردن کارت‌های بانکی و پولشویی می‌کردند بازداشت شدند؛ درگاه‌های بانکی و صفحه اینستاگرام این افراد مسدود شد، گردش مالی این افراد 80 میلیارد تومان بود و بیش از 9 میلیون فالوور داشتند.

وی از بازداشت دو متهم با عنوان “میوه‌فروش سیار” خبر داد که کارت‌های بانکی شهروندان را کپی و بالغ بر 980 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند.

این مقام انتظامی بیان کرد: این متهمان از طریق دستگاه “اسکیمر‌”، صدها کارت عابر بانک مردم را گرفته و اطلاعات آن را کپی کرده بودند، این افراد در حال تخلیه  کارت‌های بانکی مردم بودند که پلیس فتا سررسید و آنها را بازداشت کرد.

انتهای پیام/+

منبع : تسنیم