بازرسان آژانس، پس‌فردا نیروگاه اتمی زاپروژیا را ترک می‌کنند

بازرسان آژانس، پس‌فردا نیروگاه اتمی زاپروژیا را ترک می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ولادیمیر راگوف، عضو شورای اصلی دولت نظامی-غیرنظامی منطقه زاپروژیا گفت که برنامه بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این است که تا ششم سپتامبر نیروگاه اتمی زاپروژیا را ترک کنند اما ممکن است حضور آنها تمدید شود.

راگوف دراین‌باره گفت: در مورد (بازرسان) باید بگویم که تا پنجم سپتامبر بی‌وقفه کار خواهند کرد؛ یعنی آنها تا فردا همچنان کار کرده و ششم سپتامبر محل را ترک می‌کنند. اما این برنامه اولیه است و امکان دارد که اقامت آنها تمدید شود.

الکساندر ولگا، رئیس اداره نظامی-غیرنظامی شهر انرگودار دیروز(شنبه) گفته بود که هیئت ۱۳نفره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تا پنجم سپتامبر در نیروگاه اتمی زاپروژیا خواهند ماند.

این در حالی است که یک دیپلمات ارشد روسیه روز جمعه گفت که آژانس جهت حصول اطمینان از حضور دائمی خود در نیروگاه اتمی زاپروژیا، قصد دارد در این تاسیسات دفتر نمایندگی دایر کند.

نیروگاه زاپروژیا که بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا محسوب می‌شود، در خط مقدم جبهه درگیری‌های روسیه و اوکراین قرار گرفته و بمباران متعدد آن طی روزهای اخیر توسط ارتش اوکراین، به تشدید نگرانی ها درباره وقوع فاجعه ای مشابه فاجعه چرنوبیل منجر شده است.

منبع : مهر