بازگشت تعداد زیادی از کارخانه‌های تعطیل‌شده به فاز تولید

بازگشت تعداد زیادی از کارخانه‌های تعطیل‌شده به فاز تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برنامه‌ای تلویزیونی با تاکید بر این‌که لازمه مهار تورم، رشد تولید است، گفت: در دولت سیزدهم، برخی از کارخانجاتی که تعطیل بودند و کارگران برای دریافت حقوق معوقه مطالباتی داشتند به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: به عنوان مثال در استان مرکزی حدود ۶۵۰ مجموعه وارد مدار تولید شده است و در سراسر کشور در حوزه‌های پتروشیمی، دارو، مس، مواد غذایی و … شاهد رشد تولید بوده‌ایم و این به منزله کاهش هزینه‌هاست و با ادامه این روند مهار تورم را نیز خواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با تمهیدات و تصمیم‌های مؤثر در دولت مردمی سیزدهم تعداد قابل توجهی از کارخانه‌هایی که به دلایل مختلف تعطیل شده بودند به مرحله جدید تولید بازگشتند.

مرتضوی درباره وضعیت بازنشستگان عنوان کرد: امسال جز معدود سال‌هایی است که مجموعه دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای پرداخت حقوق بازنشستگان از بانک‌های عامل و بانک مرکزی استقراض نکرده، بدون دغدغه و در وقت مناسب حقوق فروردین و اردیبهشت‌ماه را پرداخت کرده است.

وی اظهار کرد: فروردین‌ماه امسال در صندوق بازنشستگی کشوری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان مستمری بازنشستگان پرداخت شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان در صندوق تأمین اجتماعی از چند روز قبل خبر داد و افزود: این پرداخت‌ها تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد که مبلغی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان است.