بازگشت زودهنگام سرمربی ایرانی تکواندو هند به تهران

بازگشت زودهنگام سرمربی ایرانی تکواندو هند به تهران

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ملکی که با فدراسیون تکواندو هندوستان به توافق رسیده بود و برای عقد قرارداد راهی این کشور شده بود، بعد از حضور در مسابقات قهرمانی کشور و برگزاری یک دوره مربیگری به تهران باز می‌گردد.

وی در مورد بازگشت زودهنگام خود به خبرنگار مهر گفت: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با فدراسیون تکواندو هند در این مدت کوتاه نظارت بر مسابقات انتخابی تیم ملی و همچنین برگزاری یک دوره سمینار آموزشی و هماهنگی مربیگری برنامه ریزی شده بود که همین موارد انجام شد.

وی افزود: مسابقات انتخابی تیم ملی با استقبال بسیار خوبی از سوی تکواندوکاران مواجه شد و مبارزات جذابی را شاهد بودیم. من هم تمام مسابقات را با دقت تماشا کردم و نفرات برتر را انتخاب کرده و لیست آن را به مسئولان فدراسیون ارائه دادم. قرار است که شرایط مقدماتی جهت آغاز اردوها را فراهم کنند و من اوایل فروردین ماه به هند بازگشته و کار را به صورت جدی شروع کنیم.

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو در خصوص سطح فنی تکواندو این کشور گفت: واقعاً مسابقات سطح بالایی را شاهد بودم و در واقع انتظار چنین چیزی را نداشتم و خیلی به آینده امیدوار شدم. ضمن اینکه به گفته مسئولان تکواندو هند، به دلیل یکسری مسائل، برخی از تکواندوکاران برتر در این رقابتها غیبت داشتند. ولی همین‌ها هم که بودند با کار زیاد و تلاش فراوان می‌توانند خیلی از تیم‌های خوب دنیا را بگیرند.

ملکی ادامه داد: سخت کوشی یکی از نکات بارز هندی هاست که من خیلی دوست دارم. حرف خوب گوش کرده و فعال هستند و کارهای سخت را به بهترین شکل به سرانجام می‌رسانند. یکی دیگر از موارد مهم جوان بودن تکواندوکاران بود. اغلب نفراتی که به مدال رسیدند در رده سنی زیر ۲۱ سال بودند و این خود یکی دیگر از پارامترهای مهم این مسابقات بود. متأسفانه اینها خوب هدایت و رهبری نشدند.

وی در پایان گفت: فدراسیون هند سازماندهی منظمی ندارد و برای شروع کار باید قول‌هایی را که برای فراهم آوردن امکانات و شرایط دادند عملی شود. با پتانسیلی که من شاهد بودم، در صورت اجرای دقیق برنامه‌های ارائه شده، رسیدن به مدال در بازی‌های آسیایی دور از دسترس نیست.

منبع : مهر