بازی‌های کشورهای اسلامی| صعود 4 ملی‌پوش کشتی آزاد و تیم‌های تنیس روی میز ایران به فینال

بازی‌های کشورهای اسلامی| صعود 4 ملی‌پوش کشتی آزاد و تیم‌های تنیس روی میز ایران به فینال

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد در بازی‌های کشورهای اسلامی از ساعت 13 امروز (پنج شنبه) در شهر قونیه ترکیه در حال برگزاری است و در پایان مسابقات مقدماتی 4 نماینده کشورمان به دیدار فینال راه یافتند و یک نماینده راهی دیدار رده بندی شد.

نتایج کشتی‌گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۶۱  کیلوگرم مجید داستان در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر آونه دیاتا از سنگال را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 9 بر 4 میرنظر بیک بولات اولو از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. داستان در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر مغلوب اسلام بازرگانوف از از آذربایجان شد و به دیدار رده بندی رفت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم حسین ابوذری در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل عبدالجمال اسپارتان از اوگاندا پیروز شد وی در دور بعد با  نتیجه 10 بر صفر باکار از گینه بیسائو را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ابوذری در این دیدار با نتیجه 3 بر صفر از سد ظفربک اوتاخانوف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت.

در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر ایوان ماساکوی از اوگاندا را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۳ بر یک از سد میر کوشکینبایف از قزاقستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. سوادکوهی در این مرحله مقابل گادجی مراد عمراف از آذربایجان با نتیجه ۷ بر صفر پیروزی رسید و راهی دیدار فنینال شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم احمد بذری در دور نخست با نتیجه ۱۳ بر ۲ عبدیمناف بایگنژایف از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد، وی در دور دوم و مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۶ بر ۶ از سد عثمان نورماگمدوف دارنده مدال برنز جهان و مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از آذربایجان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. بذری در دیدار پایانی به مصاف رحمان یایلاجی از ترکیه می رود.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که مسابقات با حضور ۷ کشتی‌گیر و در دو گروه 4 و 3 نفره به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، سید مهدی هاشمی در دور اول با نتیجه 9 بر صفر راحید حمیدلی از آذربایجان را مغلوب کرد وی در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر مقابل ارسلان بک توردوبکوف از قرقیزستان به پیروزی رسید. هاشمی در دور سوم با نتیجه 5 بر 4 رحمان بک حسن بای از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. هاشمی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر ضیامحمد صفراف از ترکمنستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.

رقابت های رده بندی و فینال اوزان فوق عصر امروز برگزار می‌شود.

امروز همچنین مرحله نیمه نهایی مسابقات تنیس روی میز در بخش تیمی برگزار شد و با فینالیست شدن تیم‌های کشورمان پیگیری شد. تیم بانوان ایران در جدال با مالدیو 3 بر صفر پیروز شد و گام به دیدار نهایی گذاشت. تیم مردان کشورمان نیز با نتیجه مقتدرانه 3 بر صفر از سد تیم ترکیه گذشت تا در فینال به مصاف عربستان برود.

ورزشکاران ایران در رشته دوچرخه‌سواری نیز امروز مسابقه خود را انجام دادند که در ماده تایم تریل انفرادی زنان، ماندانا دهقان به مقام پنجم دست یافت و سمیه یزدانی دیگر نماینده کشورمان در این بخش به دلیل شرایط نامناسب جسمی انصراف داد. همچنین بهنام آرین در تایم تریل انفرادی جاده با کسب رتبه هشتم به کار خود پایان داد.

 

انتهای پیام/

منبع : تسنیم