بازی‌های پاراآسیایی جوانان| صعود گلبال دختران به فینال و برتری قاطع بسکتبال با ویلچر/ کسب 8 مدال در وزنه‌برداری و تکواندو

بازی‌های پاراآسیایی جوانان| صعود گلبال دختران به فینال و برتری قاطع بسکتبال با ویلچر/ کسب 8 مدال در وزنه‌برداری و تکواندو

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از بحرین، در ادامه پنجمین روز از بازی‌های پاراآسیایی جوانان بحرین نمایندگان کشورمان در رقابت‌های پاراتکواندو و وزنه برداری  به مدال‌های رنگارنگ دست یافتند.

 پاراتکواندو
 رقابت‌های پاراتکواندو از صبح امروز آغاز و پرونده آن عصر امروز بسته شد. تیم پاراتکواندوی ایران که با 7 نماینده در رقابت‌های پاراآسیایی بحرین شرکت کرده بود با کسب 3 مدال طلا، 3 مدال نقره و یک مدال برنز به کار خود پایان داد.

در فینال این رقابت‌ها که در کلاس k44 برگزار شد، سحر قنبری کمیشانی در وزن منهای 52 کیلوگرم موفق شد حریف نپالی خود را با نتیجه قاطع 18 بر صفر شکست داده و دومین طلای پاراتکواندوی ایران را مال خود کند. رزا ابراهیمی نماینده وزن منهای 87 کیلوگرم کشورمان نیز نمیانده نپال را با نتیجه 6 بر صفر از پیش رو برداشت و نقره‌ای شد.

در وزن منهای ۶۵ کیلوگرم رمینا چمسورکی مقابل حریف تایلندی به تساوی ۶ بر ۶ رسید اما در راند طلایی به دلیل بالاتر بودن پاور حریف (تعداد ضربات زده شده) امتیاز به پاراتکواندوکار تایلندی داده شد تا چمسورکی نقره‌ای شود.

مریم عبداله‌پور درویی که در دور اول رقابت‌های وزن 47- کیلوگرم موفق به پیروزی مقابل حریف تایلندی (22 بر 2) شده بود، در فینال نیز مقابل نماینده دیگر کشور تایلند که مدال برنز پارالمپیک را در کارنامه داشت و صاحب رنکینگ 4 جهان نیز هست، با نتیجه 29 بر 12 به پیروزی رسید و سومین مدال زرین مسابقات را در ویترین افتخارات پاراتکواندوی ایران جای داد.

مهدی داتلی‌بیگی آخرین نماینده پاراتکواندوی ایران بعد از پیروزی دور اول مقابل پاراتکواندوکار تایلندی، در فینال مبارزه زیبایی مقابل حریف ازبک داشت و در پایان وقت قانونی بازی به تساوی 20 بر 20 رسید اما در راند طلایی نتیجه را به حریف واگذار کرد و صاحب مدال نقره شد.

پیش از این نیز مهدی دانائیان در وزن منهای ۸۰ و حسین میرزایی در وزن در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم به ترتیب صاحب مدال طلا و برنز شده بودند. به این ترتیب پرونده پاراتکواندوی ایران با ۳ طلا (دو طلا در بخش بانوان و یک طلا در بخش مردان)، ۳ نقره ( دو نقره در بخش دختران و یک نقره در بخش پسران) و یک برنز (در بخش پسران) بسته شد.

بسکتبال با ویلچر
تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان کشورمان امروز مقابل تیم عربستان به میدان  رفت که این دیدار با نتیجه 110 بر 10 به سود ملی پوشان کشورمان به پایان رسید. با کسب این نتیجه تیم کشورمان فردا در فینال به میدان خواهد رفت.

 وزنه برداری
دومین نشان وزنه برداری برای کاروان ایران نیز به نام رضا حسین وند ثبت شد. وی توانست در رقابت های دسته ۵۹ کیلوگرم با رکورد ۱۰۱ کیلوگرم به عنوان قهرمانی و نشان طلا دست یابد و اولین طلایی کاروان ایران در این رشته باشد.

گلبال
تیم گلبال دختران ایران در جدال با کره جنوبی به پیروزی ۸ بر ۷ رسید و راهی دیدار نهایی شد.

انتهای پیام/